Selasa, 5 Jun 2012

UPDATE LAGI....

 Zalimnye Sipau..delete senyuman Angah...

Herm..dah lama tak update blog..
sawang penuh di sini
terasa sangat kosong sekarang ni
otak pun semakin membeku...

sebulan dua ni...banyak benda dalam fikiran
tak terlayan..dan bila cuba nak menulis..
semua idea bertunda-tunda ingin masuk
menerobos mencari ruang

kerja berpindah dah tamat
kerja mengemas masih dalam misi
dengan segala kekurangan yang ada di rumah
aku terpaksa laksanakan juga
rasa rimas dan lemas memandang
bagai pusat pembuangan sampah rumah itu.

anak-anak bagai dikata
Sipau..ok..semakin menggebu
Deeha...entahlah...SPM semakin hampir..dia masih belum tentu kepala ekor
Akak...insyaallah..setakat ni tak pernah membebankan sejak masuk ke universiti
cuma...puteraku satu-satunya..Angah
ada masa aku mati kutu
entah nak ke mana lorongnya
dan aku mendoakan..keputusannya muktamat
untuk persediaan ke Jerman Julai ini

sejak dulu hati aku sangat berat mengizinkan
anak-anak berpergiaan jauh dari sisi
namun..ada sebab dan penyebab
hati rasa geram dan panas
terlorong aku membenarkan dan redha
akan rezeki yang Allah anugerahkan buat Angah

dan...hari ni,...
perasaan jadi libang libu..
takut aku merindui..
ibu tetap ibu
bagai tertulis di dalam buku
kini hati semakin sebu
terharu
doakan aku....

cacti5000...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...