Rabu, 3 Oktober 2012

nikmat dan rahmatNya..

herm,..sekarang ni sangat kurang prolifik menulis
banyak kekangan
kekangan masa
kekangan perasaan
hahaha...

aku ketawa bukan kerana seronok
kerana terpaksa mencintai keadaan dan halangan hidup
yang semakin hari semakin membenam perasaan
letih berusaha memperbaiki corak dan lakaran kehidupan
tapi keadaan tetap sama..akhirnya tiba semula ke titik yang asal

tidak bersyukurkah aku
sesungguhnya Allah telah mengurniakan kepada aku
nikmat dan rahmatNya yang melimpah ruah
anak-anak dan kejayaan yang berganda-ganda
kelapangan rezeki..walaupun tidak kaya mana
alhamdulillah..
cukup lah untuk melangsaikan keperluan kehidupan

entah la ye
nama pun manusia
sengaja mencari alasan
mendahulukan kegelisahan hati
sedangkan
jika direnung  yang positif itu akan lebih mendamaikan
tapi fitrahnya suka merenung kedaifan kehidupan
membuahkan hasil yang tidak boleh dipanggil hasil lagi

jadi..
di mana harus aku meletakkan diri aku ini sebenarnya...
supaya menjadi insan yang senantiasa bersyukur....
di atas nikmat dan rahmatNya...


wallahualam....







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...