Jumaat, 25 September 2009

LEBARAN

Abah gembira bersama cucu-cucunya yang empat orang ...seorang lagi belum tiba...


Lebaran datang dan pergi...sebagaimana ramadhan juga adanya...dan menantilah kita akan kehadirannya setahun lagi. Lebaran kali ini agak dingin...ramai saudara mara yang semakin uzur..datang bertongkat dan berpapah..masih berusaha meraikannya...menziarah sanak saudara. Saya memerhati dan terus memerhati dan saya sendiri pun tidak begitu sihat. Apapun demi anak-anak...muka harus dimaniskan walaupun tuhan sahaja yang tahu rasanya di dalam. Anak-anak nampak gembira bertemu mak usu dan pak usu yang dikasihi. Sempat tidur dua malam termasuk malam raya di rumah mereka dan saya dan suami berdua-duaan di rumah abah.

Seperti biasa..di rumah mak mertua saya...anak dan cucu tidur bertaburan dua malam memenuhi setiap ruang rumah. Saya tidak begitu lena tidur...sakit perut kerana makan apa sahaja yang ada. Bergantung kepada ubat sahaja. Akibatnya sampai hari ini masih belum pulih...anyway dah selamat pulang..dan saya pulang awal ke sini...tidak tahan lagi berdiri membasuh pinggan mangkuk , mengemas dan memasak seharian suntuk...sangat memenatkan. Hari ini banyak perkara dah selesai termasuk potong rambut angah..beli ration anak-anak dan raikan kehadiran adik ipar saya..thanx for visiting us Chik...siap ambil foto garden di beranda sekangkang kera itu...di bawah ini beberapa keping gambar kenangan sempena hari lebaran 2009...yang manis-manis sahaja tau...
kesian...serenaku jadi habuan menyangkut baju basah.. ampaian kain penuh daaa..

di rumah mertuaku...bersama alang...

bersama along...di R&R Sg. Perak....dalam perjalanan pulang..
baby boy..tido dn tido lagi...pipa curi snap gambar...


sedang memilih mp3..guna duit raya tu...
ambil peluang bergambar..di Jusco Ipoh..
saat akhir bersama duit raya..hahaha

angah menjamu selera ditemani ucu dan pak ucu..manjanya
chik...sedang sibuk mengedit gambar garden saya di rumah kami..
pipa, angah bersama chik beraya di rumah Fuad..mee hailam Fuad sedap ooo



hubby sempat lelapkan mata di rumah mak teh...


rumah abah...kenangan lama terus mengimbau....
pipa sempat posing di R&R Semanggol...cewah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...