Khamis, 1 Oktober 2009

SEPI...


Indahnya pemandangan ini..tidak tergambarkan oleh kata-kata...alor yang menuju ke laut luas..tiada batasnya...
Dah lama tak menulis. Kesihatan saya semakin merosot..saya tidak boleh nak menulis dan idea pun semakin susut. Hari ini cuba juga update entry..rasa rindu di hati nak meluahkan apa yang terpendam di hati
Mingu ini agak menyuramkan...nasib baiklah kelas dah nak berakhir..student pun nampak letih dan kusut..study agaknya...be positive. Saya pun semakin suram..suram dan terus suram. Risaukan anak-anak yang beberapa hari sahaja lagi nak menduduki peperiksaan. Membuat saya lemas berfikir dan berfikir mengagak adakah kedua-duanya sudah bersedia? Rakan-rakan terus menasihati supaya jangan bimbang..insyaallah kedua-duanya dah bersedia...saya pun tak pasti sebenarnya
Hari ini solat hajat di sekolah. Suami janji akan menghadiri...saya tak berkesempatan kerana pelajar-pelajar minta diiringi untuk dinner malam ni. Tak sampai hati menghampakan. Namun dah jam 6.28 hubby tak muncul-muncul lagi..entah ke mana. Nak bertanya pun saya semakin malas...malas dan malas....dan hidup saya semakin malas kini...berkemas malas..masak malas..segala-galanya malas. Putus asakah saya memperbaiki kepincangan yang ada?..mungkin ye mungkin tidak..ada masa semacam saya begitu kuat menghadapi dugaan..ada masa ..saya lah orang yang tewas...tewas dengan harapan dan keinginan yang tidak mungkin tercapai sampai ke mati...
Apapun saya tidak pernah lupa berdoa mohon keampunan illahi untuk ibubapa, saudara mara, sahabat handai dan anak-anak semoga segala dosa diampunkan dan hidup mereka terus disuluhi cahaya iman dan ilmu. Ampuni saya dengan penuh keredhaan...kerana saya semakin tidak berdaya menghadapi dugaan yang mendatang....kerana hidup menjadi semakin sepi dan terus sepi.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...