Rabu, 15 Disember 2010

ANJING...



Huh..apasal pulak aku ni teruja sangat menulis tentang anjing ini...aku cuma mahu kita sama-sama renungkan bidalan orang tua-tua ni..supaya jadi pengajaran kepada kita ni...terutama buat si tua seperti aku ni...
Bagai melepas anjing tersepit..terlepas..kite pulak digigitnya balik
Bagai anjing menyalak bukit...letih menyalak..bukit tak runtuh-runtuh jua..sikit ke punya sia-sia kerja tu!
dan yang paling aku suka...bila...ada OrANG kATa....JanGan TAkut AkAN AnJinG YaNg kUAT MenYaLAK ..Ia tiDAK AkaN MEnggiGIT...TAPI...BerHAtI-HaTiLah DenGaN AnjiNG YaNG seDang DIam...BiLa BiLa maSA sahaJa IA bOLEh MenYErang AnDa!!!
agaknya mungkin kerana seminggu ni aku asyik terserempak dengan anjing je kat bawah blok ni..teringat pulak akan 'anjing kurap ' yang sedang berkeliaran di luar sana...benarlah bahawa isi alam ini punya impak yang sangat besar kepada minda dan hati nurani kite....wallahualam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...