Ahad, 16 Januari 2011

MOOD...

Sampai atas atap pun pokok ni berbunga...kesian..terbiar...

Dua tiga hari ini aku sedikit moody...mungkin fikir macam-macam..aihhh...sepatutnya aku nyahkan fikiran merapu macam ni...terasa sedikit bodoh..bukan sedikit tapi banyak!!!

Weekend ni Sipau berteman...Akak cuti seminggu...Alang pun balik...dah pun dihantar tadi. Herm...dalam kepala sebelum bercuti..fikir banyak benda yang nak dibuat...tergambar kepuasan di hati..tengok perancangan terlaksana. 

Apapun kelmarin aku dah berjaya kotakan satu tekad...nak tarah dan  buang pokok pandan yang dah merimba kat laman blok P4 nih...ye laa...aku yang tanam...jadi aku kene bertanggungjawab..jaga dan pelihara..Dah lama terbiar...setiap kali lalu lalang...aku jeling dengan ekor mata je...namun hati berbisik jahat...kalaulah ade ular bawah rimbun pandan tu?...tu dia..aku kan terkenal..suka fikir benda-benda macamni...Pagi kelmarin...aku turun ditemani Sipau...dalam hati berkata entah ape benda...aku abaikan...sedikit-sedikit aku tarah...sampai tinggal 4 pokok jer...aku tunjuk kat Sipau kesan tempat binatang ape entah yang berlabuh di bawah rimbun tu...Sipau jauhkan diri..takut..dan aku terus buang dan buang sambil macam-macam ayat suci keluar dari mulut aku..Hasilnya..haaaahhhh...lega..dan satu lori kecil rumpun pandan tu dah dibawa pergi...

Pagi tadi sambil siram pokok...sambil tu aku tanam semula pokok okid dan buat penggantungnya. Anak okid yg aku beli hari tu...bergelimpangan tak berjaga..jahat aku nih..tak berperipokokan...tapi nampak ok je pokok tu...naik tunas baru..ada naik sulur bunga...aku panggil Akak ..tunjuk sulur bunga tu dengan bangganya..dia...huhuhu...jeling je tanpa perasaan..letih rasanya. 

Entah bila impian lain kan jadi kenyataan. Yang pastinya ..terasa tangan aku sakit menarah pokok pandan...ketuk arang dengan parang ...dah pengetuk paku hilang...dan kilas dawai penggantung bunga. Teringin jugak nak alih perabut dalam rumah ni..jemu dah tengok..habuk dan sawang pula menghiasi ceruk di sana dan sini...aaaiiiihhhhh...semoga esok mood ok dan berbaloilah dapat bercuti seminggu ni...walau bagai sekerdipan mata cuma...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...