Sabtu, 11 Jun 2011

HARI LAHIR ANGAH...

 ish..jelir lidah wat pe???...hehehe..tu foto atas...bersama Mak Ucu


Mana akak...mana adik nih???

Hari ini hari ulang tahun Angah yang ke-17. Herm..tak buat celebration di mana-mana. Kelmarin aku belikan beg pack sebagai hadiah. Suamiku belikan jam tangan BUM...Along hadiahkan RM50.00 hasil gajinya yang pertama. Yang berdua tu...herm...wat muka sedih..tak de duit.

Apapun..kene buat juga sedikit sambutan kecil. Beli kek kecil dan ayam Marrybrown. Aku pun masak nasi dan sedikit lauk tengahari tadi. Sipau dan Alang saje yang ada...Along kerja. Aku macam selalu...tak de anak seorang...sedikit gundah. Angah selamba macam biasa...tersengeh-sengeh memotong kek...dan Sipau bagai selalu menyanyikan lagu Happy Birthday setiap kali ada ahli keluarga yang menyambut hari lahir..Alang tersenyum manja je laa...  Didoakan semoga Angah akan kekal sihat sejahtera..maju dalam pelajaran dan kekal cool dalam apa juga keadaan. Semoga Allah perkuatkan iman anakku itu dari sehari ke sehari...jadi manusia berguna di dunia dan dirahmati di akhirat. 

Petang tadi...tibalah saat yang paling aku benci...menghantar anakku Deeha pulang semula ke asrama. Mulanya tak terasa apa...aku peluk erat dan cium anakku itu...tiba di pintu pagar sekolah...hati tiba-tiba jadi sebak dan airmata tak dapat di seka lagi...terkesat-kesat..terasa malu pada suamiku dan Angah...tapi emosi mengatasi segalanya...haihhhh!!! Deeha...ibu rindu kamu...semoga Allah senantiasa melimpahkan rahmatnya...esok..Angah pulak...aih..sedihnya ni...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...