Isnin, 6 September 2010

SEMAKIN TEDUH


Dah lama aku tak dengar berita Saira..terkenang jugak kat dia..kelmarin lepas berbuka ...hati aku teringat sangat . Agaknya memang aku dan dia dianugerahkan tuhan telepati...kul 10 malam dia call aku..lama jugak sembang...hilang rasa rindu aku yang bagai lautan luas ..terlalu dalam dan tiada bertepi tu..

Ida..aku nak ucap Selamat Hari Haya ni...Maaf Zahir Batin..kalau ada dosa aku kat engkau..ye la..aku kan selalu kacau hidup engkau..banyak sangat kisahnya ...

Ish..jgn cakap macam tu lah..aku pun nak ucapkan selamat hari raya..maafkan aku jugak ye...aku pun kekadang terbabas maki hamun engkau...menyesal gak aku..hehehe

Jangan cakap macam tu Ida. Aku ucapkan terima kasih bebanyak kerana menyedarkan aku..aku ni selalu keliru tak menentu ...

Niat jahat aku mula dah terbit...

Hei...macamana Husaini...ada contact lagi ke?

Tak...

Hermmm...suara Saira mula berubah..aku ni saje jahat..tak boleh buang perangai buruk aku tu..nak buat macamana..tabiat...

Hilang macamtu saje ke die nye?..halimunan kot?

Hari tu ade jugak dia sms..bila keadaan kembali tenang sikit. Aku balaslah jugak..tapi entah ngape perasaan aku ni tak macam dulu dah. Half hearted je....at last..dia pun tak tahan kotnye..dia minta nak call aku...rindu nak dengar suara aku katanya...hari tu pulak kebetulan aku sibuk..aku kata tak payah laa...sibuk..Die kata sibuk pun takkan tak boleh nak cakap sekejap ...dia rindu. Aku balas..tak payah laaa...jgn merajuk pulak..nanti cepat tua..kan u kata nak tunggu i sampai bila-bila..kene maintain la cam sekarang...

Ish..ish..ish..pedas tu..

Herm..tu la..aku tak berniat ape...tapi sejak tu dia tak call ..sms pun tidak...aku ucap selamat berpuasa pun dia tak balas...marah agaknya..tapi biarlah..aku faham..aku ni insan pinggiran je..tak penting pun dalam hidup dia kan..menyusahkan hati..mengganggu hidup dia..jauh lebih baik fikir benda lain yang lebih bermanafaat...

kesian pulak aku dengar...engkau sayang lagi ke kat Husaini tu..syyy...hehehehe..engkau jangan marah pulak..aku ni saje nak tau..aku ni kan prihatin lebih..

Ida...aku tak pernah terfikir yang gejolak kasih di penghujung usia ni rupanya sangat menyentuh hati..tak boleh digambarkan dengan kata-kata...tak boleh diukir ..dipahat...tak mungkin ada penggantinya. Namun dah takdir tuhan ..penghujungnya begini..kalau boleh aku tak mau ada konflik..biarlah kami berkawan sampai mati..dengan niat murni...tak salah kan..walaupun takdirnya tak mungkin ada ikatan. Anna mungkin jauh lebih baik dan cantik dari aku..biarlah..aku faham..tapi aku sangat terluka apabila dia bermuka-muka..terus terang dari dulu kan baik..dah jadi camni...timbul prasangka..betul ke tidak sangkaan aku ..aku pun tak tahu sebenarnya..cuma nama Anna tu terus tergiang di telinga aku...buat aku trauma...itu sebabnya aku tak mahu dia call aku dah..aku sedih dan takut...

hei...engkau ni macam sayang lagi la kat dia je...hahaha

agaknya..

ade pulak agaknya...terus terang je la...malu-malu kucing pulak dia

(aku ni memang pakar provokatif..jangan lupa tu...)

Herm...Ida..bukan mudah nak buang orang yang melekat rapat dan memeluk erat hati kite rupanya. Namun demi Allah...aku terus berusaha dan berusaha ..berdoa..siang dan malam memohon Allah membuang dia terus dari kotak ingatan dan ceruk hati kecilku ini...demi kasih sayangku kepadaNya dan kepada Husaini juga..setiap hari..setiap detik..tak terucapkan lagi perasaan aku ni..Namun dalam diam rupanya kasih misteri ini memakan diri aku sedikit demi sedikit..dan aku semakin tidak tahan menahan...sangat sakit Ida...

(Esakan Saira sedikit kedengaran..aku biarkan sahaja..dengan harapan Saira dapat meluahkan perasaan..semoga apa sahaja yang tersimpan memejal dalam hatinya cair bersama airmatanya.. terasa jugak mataku turut digenangan air jernih panas...sepanas kasih Saira...kerana aku sangat kenal Saira...kasih Saira bagai lautan tidak bertepi..kalau bisa ditebarkan kepada insan yang setia..alangkah indahnya..sedangkan anak yatim yang berjualan dipinggir jalan sanggup diciumi dan dibelainya dengan kasih sayang..apatah insan yang sangat dihargainya...)

Ida..mengapa diam je..buat pe tu?

Tak de pe..aku tengah tengok tv ni...Saira..aku rindui engkau...teringin nak renung kolam mata juring engkau tu..jadi..janganlah susah hati macamni..bila agaknya kita boleh jumpa..manalah tau..hilang sendu di hati tu..

Nantilah aku cari masa..aku pun sibuk kebelakangan ni..kena isi masa dan sibukkan diri..letih..boleh tidur..herannya aku semakin kerap bertemu dia dalam mimpi...kalau terjaga sampai ke pagi lah aku tak boleh lena...benar bagai dikata..cinta adakalanya boleh menjadi musuh yang memperdaya manusia..melalai dan melenakan..jauhilah ia...

Saira...jangan cakap macamtu..cinta adalah anugerah tuhan yang paling murni..namun manusia sahaja yang sering mencalarkan kemurniannya. Aku yakin..suatu hari nanti engkau akan ketemu insan yang jauh lebih baik...

Entahlah..ok la Ida..aku pun ade kerja sikit ni..sekali lagi terima kasih kerana sudi mendengar luahan hati aku..Gelombang masa depan tiada manusia yang tahu..Doakan aku tabah dan kuat menghadapi dugaan ini..tidak akan mengalah kepada bisikan hati aku yang lemah ini..Selamat Hari Raya sekali lagi..kirim salam kepada semua ye..

Ok la..semoga Allah ketemukan kite semula..Selamat Hari Raya..maaf zahir batin..

Lama juga aku duduk termanggu...kerana bagi aku... mendung sepatutnya sudah lama berarak pergi...namun buat Saira ...semakin lama semakin teduh rupanya...dan bila-bila masa sahaja hujan bakal turun membasahi segenap ruang hati murninya...dan aku sangat percaya..cintanya kan kekal abadi hingga ke akhir waktu...salam kasih dariku untukmu...Sairaku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...