Selasa, 28 September 2010

PELAKON PENTAS...


Hari ini aku tak tahu ke mana nak mengadu..cuma mungkin ini jalan terang yang ada...bisikan hati yang semakin luka dan lukanya semakin membenam di dada...

Semangat yang pulih adanya..kian layu dan sayu. Kesedaran yang hadirnya baru bertatih membiru... semakin ungu dan beku. Puing-puing gelisah... resah dan desah semakin mengukir hati ini yang darahnya baru belajar membeku ...darahnya kian merah. Alirnya semakin semakin deras...sesaknya menghela nafas...

Hari ini ...esok dan lusa bakal merupakan hari yang akan terus menyibukkan...itu sahaja mungkin pengubat rasa.. Petang tadi sudah celaru fikiran aku ni..kusut masai..bertimpa-timpa perkara yang perlu diselesaikan..entah mana satu yang harus diuraikan dulu..buntu dan benar-benar buntu.

Masalah terus bertindan lapis...yang ada belum usai..menerjah datang bibit baru yang tidak pernah diundang kehadirannya...sangat melukakan ...buat fikiran dan badan sangat lesu akibat letih berfikir dan berfikir..penyelesaiannya semakin jauh dari pandangan

Hidup ini terpaksa diharungi jua..tiada jalan pintas lagi...terlalu banyak rupanya menuntut pengorbanan, perasaan dan harapan. Tuntutan hati yang bertimbun ..rupanya hanya layak bergelar angan-angan kosong yang tidak bermakna dan terpaksa aku peruk sahaja dalam hati aku yang semakin hari semakin kecut dan hampir lucut...terpaksa...dan aku terus belajar menyiksa diriku dalam keterpaksaan...

Pastinya ...tiada siapa akan mengerti...tiada siapa akan menyebelahi...aku harus tekad meletakkan diri dan niat murni ini jauh ketepi..ukir senyum muslihat dan curang setiap hari..tiada siapa cuba dan bakal memahami. Tangisan tiada maknanya lagi..biarlah ia jatuh menitis ke dalam hati...Selamat datang kembali dunia yang penuh kepuraan ....jadilah aku pelakon di pentas dunia yang tiada bertepi .. redhalah aku adanya..

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...