Ahad, 21 Ogos 2011

KEKASIH LAMA...



Amboi...tu suamiku tengah menyandar di sofa. Herm...nampak macam tak sabar menunggu ketibaan pergio...nak ke KL lagi..mesyuarat ketua-ketua jabatan. Menyampah aku tengok...hehehehe...

Aku selalu begini. Tengok dia dari jauh. Sambil menulis blog mata mengerling dia. Dia pulak sambil tengok tv...mata mengerling aku. Kalau aku online fb..aku tahan perasaan nak senyum kalau kawan buat lawak. Aku takut dia marah. Pernah dulu sekali...aku terkekeh ketawa...hish...dia jeling aku. Lepas tu aku tak berani dah. Selagi aku boleh online depan dia kira ok dah tu...ahaks...

Dua hari lepas dia merajuk panjang. Dia ingat aku tak ucap happy birthday kat dia...lupa nak beli hadiah. Aku buat dek jer...kerana seperti biasa bila aku sakit hati...aku boleh buat apa sahaja di dunia ni. Perangai aku buat do no ni..memang dah cop sirim. Dah terbiasa..sampai tak rasa apa pun. Aku boleh buat muka selamba ..sampai lah malam kelmarin...dia kata..."herm...tak ucap birthday pun kat abang"...hahahaha...berderaian ketawa aku depan dia...terbit rasa lucu...kesian pun ade. Dan macam biasa jawab aku..."padan muka"..sambil peluk dia seeratnya...."tu dalam fb tu ape...lain kali baca..."

Sebelum subuh...aku gosok baju dan seluar baru yang aku beli untuk harijadinya. Senyum sorang-sorang aku ni sambil menggosok.Teringat kata-kata sedihnya...*herm...dah pergi pun dia...nak tergelak lagi aku nih..haihhhh...*...dia pakai baju tu..bagi ciuman pagi-pagi sebelum pergi kerja...sms ucap terimakasih..dalam fb pun masih ucap terima kasih lagi...dan aku terus tersenyum sorang-sorang..

Aku tulis tazkirah dalam fb tu...dia senyap sunyi tak jawab apa pun. Itulah kesabaran aras tinggi yang suami aku ada. Marah pun macam tak marah..merajuk je berkali-kali...dan nak tunggu aku pujuk memang lah tidak. Dia je yang terkial-kial pujuk aku...

Allah telah anugerahkan aku seorang suami yang baik sebenarnya...sangat sabar..aku je selalu tak sabar..kerana dia sangat sabar agaknya. Hehehe..dan aku bagai biasa...ada je tak kena..itu dan ini..kerana tersangatlah selambanye suami aku ini dalam menghadapi masalah dalam hidup...tak terhitung gelisahnya aku kerana tidak berkenannya aku mengharungi dan menyelesaikan masalah-masalah itu...begitulah adanya...huhuhu

Apapun...aku harap ulangtahun ke 46 suamiku ini akan membawa keberkatan dalam hidupnya. Semoga dia sihat senantiasa. Aku bagai selalu akan selalu meledakkan sanubarinya..menguji sejauhmana kesabarannya itu. Kekadang aku rasa..salahkah pilihan aku?...atau dia yang yang tersalah pilih....kekadang aku rasa..dia lah yang terbaik buat aku...huh...confuse..walaupun dah 20 tahun usia perkahwinan ini..masih tertanya-tanya di hati. Mungkin inilah senantiasa membuat jiwa aku rasa muda kerana masih belum kenal 100% pasangan hidup aku tu..dan setiap kali dia memelukku...herm...macam rasa baru jatuh cinta je...hahaha...Mungkin betul apa yang adik bongsuku kata apabila pertama kali tengok gambar dia atas...macam awek jumpa kekasih lama je...buat aku ketawa memanjang mengenangkannya...Semoga ikatan ini akan berkekalan..walaupun berbondong-bondong dugaan yang datang...doakan aku ye...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...