Selasa, 25 Oktober 2011

LETIH...



Dah lama tak update...malam ni ingat nak buang habuk kat frame gambar sidebar dulu...lepas tu pindah ke gadget-gadget lain...hehehe..

Petang tadi perasaan sangat resah. Menanti panggilan daripada Angah..entah demam lagi..entah dah sihat...entah makan ubat...entah lupa...dan macam-macam entah lagi. Duduk di sofa dan tiba-tiba terasa panas je badan aku ni. Akhirnya dia call juga aku...katanya handset tak de bateri...charger entah ghaib ke mana..pe pun dia sihat...legaaaa

Angah tidak sihat sejak hari Jumaat lagi. itulah kerja aku hujung minggu ini. Ambil hantar dia balik..sekejap macam sihat ...sekejap macam tak bermaya....buat aku ambil keputusan untuk bercuti kelmarin..

Bila Angah tak sihat...dan tidak berada di depan mata...kusutnya fikiran aku...mundar-mandir di rumah..capai ini tak kena capai itu tak kena...memasak tak ketahuan rasa..mengemas entah apa-apa..habis segala almari aku punggah..letih jadi badan aku ni..tidur pun sesekejap terjaga..call dia ..untuk peringatkan makan ubat..tidak dibalas pun..tak sedar katanya.

Akhirnya aku seludup bawa balik pagi Ahad tu...sangat menyulitkan perasaan. Aku call Ummi...kerana aku dah jadi tak tentu arah..nak bawa ke mana Angah ni...ke pakar ke...klinik biasa ke?  menakutkan..kerana dia tersangat lemah aku tengok. Demam macam tak kebah-kebah...mengadu sakit kepala dan belakang...dan dada...Naik je ke kereta..aku asyik merasa kepala dan kepala dia...sambil drive...sempat capai botol air..jerlum sikit kepala dia..tak teringat aku nak berhenti ke tepi jalan..aku dok mengira...kenapa susah sangat nak jelum ni...ish...aku lost je...dah sampai simpang Politeknik Pauh..baru teringat nak ke tepi..berhenti dan jelum...

Alhamdulillah...dengan cerita Ummi tentang Bob..jalan terbuka buat aku..Aku bawa dia ke klinik biasa di Changlun...Klinik Zainuddin je. Dengan harapan...tidak ada apa-apa yang serius...Alhamdulillah...doktor kata demam virus..tu yang lambat kebah..dan ada kahak sikit...Aku menarik nafas lega...bawa balik ...bagi dia sarapan bihun dan kuih...teo o satu mug..ubat dan tidur diruang tamu..tidur selena-lenanya. Sedih aku tengok...selimutkan kakinya. Berjam-jam dia tidur....sempatlah aku siram pokok...kemas rumah...masak...buat sup ketam...Puas hati aku dapat tengok dia di depan mata...dan malam tu...dia tak demam lagi...tapi sakit belakang tu masih ada.. Aku berusaha bangun dua tiga kali sebelah malam..pastikan ubat dimakan selang waktu teratur...dan pagi Isnin tu...aku yang melelong...bengang je kepala...tak cukup tidur.

Aku buat kesimpulan...Angah demam kerana terlalu letih...dua bulan kebelakangan ini dia tak pulang bercuti pun pada hujung minggu...ada sahaja agenda sekolah..berbengkel siang dan malam...mungkin stress SPM lagi..tak cukup rehat...tak dapat beriadah seperti selalu..dan aku nampak...dia letih...seletih-letihnya...tidur berdengkuran..tak pernah aku dengar dia berdengkur sebelum ni.

Aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa semoga menjelang peperiksaan ini Angah dikurniakan kesihatan dan dipermudahkan segala urusan . Siapalah aku ini yang mahu memohon lebih dari itu. Yang lain-lainnya terserahlah kepada daya usahanya sendiri...ku berserah kepadaMu Ya Allah...berkati dan rahmatilah anakandaku ini...sesungguhnya dugaan ini semakin mendekatkan kami kepadaMU...amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...