Rabu, 5 Oktober 2011

FEEL?..


Majlis Pelancaran Bulan Bahasa Kebangsaan
Peringkat Kolej Matrikulasi Perlis...

Alhamdulillah..berakhir sudah sebuah lagi cabaran. Majlis yang sangat sederhana tapi berjalan lancar sebagaimana yang dirancang. Ada la juga terkehel di sana sini...tapi tak ketara...

Herm..tidak seperti biasa ada je event yang dianjurkan... tak putus-putus aku posing. Di sini...aku belum dapat feel untuk itu lagi dan gambar di atas pun aku import dari rakan sekerja. Mungkin rasa kepunyaan dan kecintaanku terhadap kerja di sini masih belum mekar. Mungkin masih terlalu awal agaknya....mungkin aku masih belum boleh menerima rentak kerja seperti sebelumnya...entah ye susah nak cakap sebenarnya.

Malam ni aku rasa nak tidur lebih awal...nak pergi hospital check up sehari dua lagi...dah lama aku tak pergi. Banyak sangat halangan sampai lately aku abaikan kesihatan..makan dan minum main bedal je...dan aku juga sangat tidak peduli akan kekemasan rumah, pokok dan ikan yang dipelihara...tu tadi..dua ekor dok terapung...kebuluran agaknya..hish sadis betul kematian ikan tu...kembung je perutnya...

Aku selalu juga menggambarkan apa yang akan jadi esok..lusa dan seterus...Kalau Sipau ke mana-mana nanti..aku tinggallah sorang kat rumah. Hubby sibuk senantiasa..huh...tentu boring habis dan rumah ni tentu semakin membosankan untukku. Kalau rumah sendiri..boleh jugak gardening..ni dok flat nih..tak de apa boleh dibuat ...aarrrggghhhh...

Apa pun..alhamdulillah sekali lagi..Kalau pagi tadi kepala aku rasa besar dan berat je...petang ni dan rasa kecil  dan ringan sedikit. Sebenarnya..masih ada seberkas perasaan yang tersimpan di sudut hatiku yang paling dalam yang tidak mungkin terpadam sampai bila-bila...dan sedihnya apabila mengenangkan..dan tidak mungkin kutemui kenangan itu di sudut mana pun di dunia ini...dan aku pasti itu...wallahualam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...