Sabtu, 20 Jun 2009

BUAT SI MANJA ....

Esok 21 JUN 2009 adalah Hari Bapa...selamat menyambut hari bapa buat semua semua yang bergelar bapa...tak kiralah ...sama ada yang telah lama menyedari atau baru menyedari dia adalah bapa...hahaha

Bukan nak perli sesiapa tetapi banyak juga contoh sang bapa yang anaknya berbinti dan berbinkannya tapi ketokohan dan komitmen sebagai bapa tu tiada langsung. Tumpang nama je.. kata orang. Diharapkan segeralah sedar bahawa tanggungjawab sebagai bapa sangatlah besar dan amanah allah paling besar di dunia mahupun di akhirat kelak.

Si bongsu dan saya ajak hubby ke Alor Setar kelmarin. Sempena hari bapa kami berdua belikan hubby sepasang kasut...Clarks ooo...tapi setelah discount le...kahkahkah. Kesian kat hubby saya. Dia bukan pandai beli berpasang-pasang kasut macam orang lain. Kasut ke..sandal ke..baju seluar ke...kalau tak paksa beli dan ganti ...tidaklah...dan kadang-kadang saya belikan siap jahit kaki seluar lagi...

Kelmarin kami ajak pergi beli kasut. Nasib baiklah dia nak ikut kami..tapi macam biasa...sepatah dua je perkataan dari mulut dia. Bila pergi beli kasut..saya rasa macam bawa anak ke kedai kasut..kena tolong belekkan..bila pakai dia asyik kata nampak panjang kaki dia padahal kasut tu dah semuat kaki....siap dia beli stokin lagi..takut tak padan. Mana tak nampak panjang...dia pakai jeans...kaki seluar jeans kan kecil sedikit...hem...pening gak. At last setelah survey beberapa kedai dapatlah kasut tu..saya dan si bongsu puas hati..ishh...susah betul jaga bapa manja yang lebih manja daripada anak-anak ni...

Apapun dah tertunai niat saya nak belikan sesuatu buatnya dengan duit tunggakkan saya dan sesuatu sempena hari bapa. Saya beli apa? Seutas jam tangan dan teringat nak beli handset baru kerana LCD handset lama ni dah rosak (nampak tak garisan halus kat foto tu...buat foto macam terpotong..spoil betul..). Nak baiki... seratus lebih...baik beli baru..hahaha. Alasan je tu....Anyway SELAMAT HARI BAPA buat hubby saya dan semua yang bergelar bapa di luar sana....hei...tak sabar nak beli handset baru ni!...sempena hari bapa gak...tatitu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...