Isnin, 21 Disember 2009

'CINTA' INI...




Foto-foto ini membawa ingatan saya kepada seseorang..yang membawa 'mata' saya ke mana sahaja dia pergi..rasa sedikit terharu.. Sudah agak lama tidak mendengar berita..mungkin sibuk dengan kerja..begitu juga saya di sini sejak kebelakangan ini terlalu sibuk...kerja sampingan ..namun untuk dikongsi bersama warga kolej sekaliannya.
Saya sangat cintakan alam semulajadi..segala-galanya amat cantik bagi saya..dan apabila gambar-gambar ini dikirimi rasa gembira dihati tiada terucapkan...hanya setakad itu sahaja..nak mengunjungi tempat-tempat begini mungkin tidak termampu
'Cinta' saya ini kadang-kadang menimbulkan kelucuan dan keharuan..timbullah dialog-dialog berikut..
Hei...cantik kayu depa potong tu..boleh buat tempat duduk...ibu berenti tepi jalan..hampa ambik boleh??
Hish ibu ni..tak malu!
Tadi on the way balik kelas k.ida nampak ada jaring tutup aircond kat belakang dewan..daripada dibuang baik k.ida ambil buat tempat gantung okid
hei k.ida..itu harta kolej la...mana boleh amik..nanti haaa..
Yati..k.ida geramlah tengok top soil kat tepi jalan tu rasa nak berenti bawa baldi ambik
Hish..k.ida ni..hahahaha!
Geramnya tengok tunggul kayu kat tepi sungai tadi..rasa-rasa nak minta kat depa..nak gantung okid..elok tu..tapi segan la pulak...
Ai k.ida..saya tengok tak teringin pun..hish..tak tau la k.ida ni.. semua benda nampak cantik dan dia nak ambik..hehehehe
Rasanya kekawan dan anak-anak mungkin berasa malu kalau saya merealisasikan apa yang saya cakap..entahlah..sejak azalinya begitu. Apa sahaja yang ternampak dibuang..dalam kepala saya berkata...benda ni boleh digunakan untuk sesuatu. Adakalanya saya terfikir jugak mengapa saya suka mengutip benda-benda begitu..mungkin kerana bagi saya segala-gala di dunia ini cantik dan ada gunanya...yang pastinya saya 'cintai' segala-galanya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...