Ahad, 13 Disember 2009

SYURGA DUNIA

SOGO syurga membeli belah
Lebih kurang jam 3.15 petang tadi saya terkekeh ketawa apabila tibanya sms sahabat saya yang sedang bercuti di Kuala Lumpur. Memang pun dah diketahui dia ke sana bersama keluarga untuk membeli belah. Saya..macam biasa lah suka usul perjalanan hidup orang lain. Tumpang seronok.
Tak habis shopping lagi ke?..lebih kurang begitulah pertanyaan saya..Tak ABIH lagi. Duit I yang habis..hahahaha..saya ketawa sorang hampir nak pecah perut..bukan perkara asing sebenarnya..but the way dia jawab sms tu. Yelah dari kelmarin hingga ke hari ini mereka shopping...tapi rasionalnya sekali sekala apa salahnya..hahaha
Semasa saya mencatat ni saya masih tersenyum sendirian..teringat tawa yang macam tak berkesudahan..KL adalah syurga membeli belah..saya akui itu. Saya pun sering melalui detik manis membeli belah tu dulu. Pegang itu suka..pegang ni menarik..pegang hak nun cantik..pegang hak ni murah sangat..bukan mudah melawan nafsu shopholic ni ..betul..saya surrender bab tahan nafsu ni...Dari jam 10 pagi sampai 10 malam pun tak terasa masa berlalu.
Yang merasa sang suami yang menunggu kite diceruk-ceruk pusat beli belah tu..kesian la pulak
Alhamdulillah kebelakangan ini saya semakin kurang bernafsu untuk membeli belah. Mungkin kerana dah tua ..mungkin kerana kedudukan kewangan yang semakin kurang mengizinkan..mungkin juga saya dah bosan melalui zaman itu. Bukan bermakna saya tidak keluar membeli belah..pergi juga..tetapi selalunya untuk anak-anak saya..beribu pun boleh habis sekali shopping. Untuk saya..dah lama juga berhenti..ada pun sehelai dua blouse dan kasut kalau dah benar-benar perlu..
Sms tadi mengingatkan saya tentang Sogo, Subang Parade, Mid Valley, Gulatis, Samua House dan lain-lain tempat di mana kerap saya bertandang semasa masih menuntut di UKM dan semasa anak-anak masih kecil. Setiap kali balik kampung kami ambil peluang shopping ke KL . Just lebih kurang 40 minit je dari rumah abah. Dalam perjalanan pulang singgah makan satay kajang kat Awan Besar atau hentian Sungai Buluh..hem..mouth watering tu...
Kini kalau balik kampung..saya lebih suka ke ladang orkid di Rawang..beli anak orkid je..yang besar tak pernah saya beli. Nak bawa balik kan susah...atau ke Tg.Malim sahaja beli baju kurung yang dah siap..lebih berbaloi daripada membeli kain ela dan tempah buat baju. Berganda harganya. Apapun sebenarnya kebanyakan baju saya yang 'berjenis' sikit dibeli oleh suami saya. Ke mana ceruk rantau dia pergi dia belikan yang terbaik buat saya..sutera yang lembut dan manis..tetapi silapnya bila kena di badan saya tahan lah sekejap..Lepas tu tertarik benang sana sini kerana saya ni kasar orangnya...tak reti duduk diam..kahkahkah
Dikesempatan ini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan selamat membeli belah buat sahabat saya tu..hihihi..terima kasih buat suamiku kerana rajin membeli bagi pihak diriku..terima kasih buat anak-anak yang sering desak saya membeli..kerana dua jam mencari masih tak jumpa lagi yang berkenan..terima kasih terlebih lagi buat maha pencipta yang menarik sebahagian nafsuku yang agak nakal itu..terima kasih semuanya..hei my friend di sana!..tido tau!...jangan mimpi shopping lak lagi...hehehehe

4 ulasan:

  1. jum g shopping same2! kite borong smer baju itam. hahahahahaha.

    BalasPadam
  2. jom..bukan baju hitam je..kelabu dan koko sekali..ada logo ladybugs ...cantik sangat la tu..hehehe..perasan...peh tu orang kata..depa ni tak tukar baju ke???

    BalasPadam
  3. lantak pi la ape org nk kate kak long. depa xtau kite ade 100 baju itam! kite tukar hari2 ok. hahahahaha.

    BalasPadam
  4. ha aa..pakai sampai reput...hihihi

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...