Sabtu, 19 Disember 2009

KETUPAT CINTA + ODISI




Sejak jam 6.00 pagi notebook ini saya buka..baca mana sahaja entry yang ingin saya singkap kembali isi ceritanya..dalam saya rasa tidak sihat hari ini...agaknya terlalu banyak benda dalam fikiran dan di bawah sedar saya.

Kelmarin saya bawa anak-anak ke TESCO..saje tukar angin sedikit..anak-anak pun tak larat memerap di rumah. sampai dah jam 4.25 petang dan kami terus sembahyang asar di sana. terpaksa letak kereta di parkir luar kerana terlalu sesak dengan kereta dan manusia. Anak-anak tidak puas hati..sayang sungguh dengan kereta tu...tidak pernah cuba mengerti betapa sukarnya memandu dan berlegar mencari petak letak kereta itu ..tambah lagi kereta tu panjang..terpaksa adjust sana sini..
Seperti biasa anak-anak akan attack kedai buku dulu lu..pun tidak pernah mengerti juga..ibu ada duit atau tidak..seperti biasa hati tidak kesampaian mengatakan tidak..terutama untuk buku dan makanan. Nasib baiklah gaji baru masuk kelmarinnya. Akhirnya saya turut membeli novel ODISI..bukan mudah menambat hati saya untuk membeli novel ni kerana saya sering mencari yang unik dan bukan cerita biasa..sampai kekadang rasa nak pecah kepala memahaminya..Akak membeli KETUPAT CINTA(1) yang sebenarnya dah saya idamkan dari dulu..baru sampai ke Alor Setar..agak lembab pengedarannya..kerana dah ada edisi 2.
Akak juga seperti saya..tidak mahu membaca novel ringan kini..lebih suka yang berat..isu tersorok sana sini kerana kami mencari kelainan penyampaian..macamana ibu begitulah anaknya..kot????? hehehe...Deeha nampak kecewa juga kerana TWILIGHT idamannya tidak ada..semasa ada dulu..saya pula tak ada duit..ye lah..mencecah harga RM100.00..hei..fikir 3 kali juga untuk membeli..Apapun saya puas hati..nanti dapat tumpang baca novel akak tu..
Berita gembira tiba kelmarin..Diana dah lulus exam..kegembiraan jelas dalam smsnya dan saya tumpang gembira...saya kini merasa hidup lebih terisi..dengan membantu memberi galakan kepada insan yang memerlukan..pelajar-pelajar saya dan insan-insan lain..perasaan saya juga semakin membara untuk menjadi sukarelawan suatu hari nanti..insyaallah..apabila Pipa sedikit dewasa..
Hei..hari semakin siang...perut dan berkeriut..nak masak sedikit nasi lemak..anak-anak tentu rindukannya...adios dulu..nanti saya cerita panjang lagi buat hiburkan hati yang luka ni..semoga hari ini lebih membahagiakan dari semalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...