Rabu, 30 Disember 2009

DUA INSAN..

Sudah lama tak update entry..sekarang ni agak sibuk..anak-anak sudah hampir ke penghujung percutian..hati terasa sedikit hiba..suasana akan suram semula. Mujurlah ada Akak..menunggu keputusan peperiksaan SPM.
Suasana baru menyelubungi kami sekeluarga. Mak dan ayah mertua tinggal bersama kami. Mak dan abah sudah begitu uzur. Mak telah diserang stroke sebanyak 3 kali..tetapi saya kagumi semangat juangnya..dia pulih kembali dan boleh mengurus diri...Alhamdulillah ..sejak mereka berdua datang ke sini saya sedikit sibuk...tetapi saya amat bersyukur kerana akhirnya allah telah menunaikan niat saya..saya kira..ye lah saya selalu berangan nak jadi sukarelawan..bila Sipau sedikit dewasa untuk isi masa dan kesepian saya. Rupanya allah senantiasa mendengar bisikan hati saya..mak dan abah datang. Masa saya terisi..debaran semakin berkurangan kerana fikiran saya mulai fokus kepada sesuatu dan tidak menerawang jauh.
Saya mungkin tidak mampu membantu sesempurna mana. Minum pagi dan tengahari terpaksa dibeli kerana saya tidak berdaya nak sediakan awal pagi..bimbang terlalu letih untuk ke pejabat.
Sebelah malam insyaallah..saya boleh lah memasak..akak pun ada membantu. Setelah makan malam..boleh bantu urut sedikit tapak kaki mak..nampak ada improvement..mak sedikit cergas berbanding semasa mula-mula sampai dan kami pun sempat shopping dengan mak dan abah malam kelmarin..maksudnya kehidupan kami masih seperti dulu..tiada penghalang..alhamdulillah.
Saya tidak berniat menulis panjang. Matapun dah layu..kerja kat ofis pun banyak..doa saya semoga saya diberi kekuatan jiwa dan kesihatan untuk membantu dua insan yang amat memerlukan..insyaallah

2 ulasan:

  1. tq long, for taking care of mak & abah. achik akan dtg sane nnt.. tq long..=) thanks a lot..

    BalasPadam
  2. dtg nanti pastikan kaki tu dah ok...tak mau tengok terdengkut lagi tau..k.long bantu setakat terdaya je...take care

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...