Khamis, 28 Oktober 2010

KASIH SAYANG

Syam...antara adik-adikku yang mesra..lain ibu dan lain bapa..hehehe

Sebenarnya lewat ke hari ini hati masih terguris..ada masa terasa sangat sedih dan pedih..Namun suara hati siapa yang mengerti.

Peringatan buat diri...jangan sesekali campurtangan urusan hidup orang.lain. Kemudikan hidup diri yang masih terolang oleng entah ke mana arah tujuan. Banyakkan bersyukur dan berzikir ..bersihkan hati sendiri..kerana hati yang kotor dan calar di sana sini ...itulah tempat persinggahan syaitan yang paling nyaman.

Entah...subuh ini aku teringat sangat kat Shidah..yang sedang menunaikan haji ke Mekah..Dia selalu nasihatkan aku secara tak langsung. Sebenarnya banyak yang dah lekat di hati. Sebelum dia pergi..dia berpesan..kalau ada apa-apa..k.ida fokus dan fikirkan tentang Shidah... hati Shidah akan terdetik di sana dengan izin Allah. Insyaallah Shidah akan doakan yang terbaik untuk k.ida ...pelukan erat Shidah buat airmata tergenang...

Bila aku teringat begini ..terasa sangat sayu..Shidah hanya sebagai kawan sejawat dan jauh lebih muda daripada aku..sangat menghargai erti persahabatan dan hubungan sesama manusia. Aku doakan dia selamat mengerjakan haji dan semoga dipermudahkan Allah segala urusan.

Benar juga kata Yati..k.ida..apabila ada orang membenci kita..janganlah kita susah hati..kerana sebenarnya banyak orang lain yang sukakan kita...kenapa nak fikir tentang orang yang tidak sukakan kita tu...baik kita fikir tentang ramainya orang yang sukakan kita ...dah lah..bergenangan juga airmata bila ungkapan itu terngiang di telinga aku

Hermmm...keresahan telah aku buang jauh..kerana .. semakin hari... bagi aku ianya perkara paling bodoh untuk difikirkan ...Sebaliknya kita harus menerima hakikat dengan analoginya yang amat padat bahawa... kita tidak akan menghargai kejayaan tanpa kegagalan ..begitulah juga kiranya pada pandangan kudusku yang tirus ini ..kita tidak akan menghargai limpahan kasih sayang orang lain tanpa adanya titisan kebencian ...fikir-fikirkanlah...dan aku amat percaya itu...wallahualam...

2 ulasan:

  1. jangan fikirlah kalau sampai pening..hehehe..nanti aku bagi hang kuliah komunikasi berkaitan isu di atas..hahaha..selamat bercuti ngan si manja ayish...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...