Rabu, 20 Oktober 2010

TERAPI MINDA...

Aku, Mek Rose dan Yati..Nora masa ni jadi PTK candidates...sorry ye Nora..hehehe..nanti kite snap gambar lain...

Haih..letih beberapa hari ini. Banyak benda yang perlu aku urus dan fikirkan...ke bank..anak-anak sedang exam..turun ke laman pentadbiran..tengokkan pekerja ubahsuai lanskap yang ada..Yati..aku..Mek Rose n Nora. Kami beri arahan je..pekerja yang buat. Tapi kalau ikutkan hati..nak juga capai gunting, gergaji dan gunting pokok tu..tapi..aku nasihat diri aku...sabar...akhirnya akan siapkan juga..perlu beri sedikit masa...insyaallah segalanya akan selesai...

Di sini aku nak rakamkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga buat rakan-rakan baikku itu...yang memberi keriuhan dan kegembiraan dalam hidup aku ini. Bila nampak aku sedikit muram..pagi-pagi dah mek2 tu tolong ceriakan suasana dengan ungkapan yang agak power belaka...hehehe

Tatkala aku dilanda gundah...Yati selalunya menenangkan...sabarlah k.ida..biar je..jangan layan sangat masalah tu..jom kite turun jom..naik lori..cari pasu kosong..tengok orang susun pokok kat nursery...terkekeh-kekeh ketawa dalam lori...alhamdulillah...terapi minda yang sangat berkesan buat aku..

Sebenarnya aku sedang belajar bersabar dan semoga Allah meningkatkan kesabaran aku dari semasa dan semasa. Berkat adanya teman-teman yang menitiskan embun kesabaran..berkat unjuran nasihat rakan-rakan ...berzikirlah jika kemarahan melanda..ya Allah ya Rabbi lega segalanya..

Hidup ini sememangnya tidak selalu indah...masalah datang ..masalah pergi ... bagai terbitnya matahari pagi dan terbenamnya matahari pada senja hari..Harapan aku ...pelangi bakal menjelma menggantikan tempat kilat dan petir yang menyambar serta mengaum di sepanjang perjalanan ini..selagi diizinkan Allah ..ingin aku nikmati keindahan hidup ini sepertimana orang lain menikmatinya...wallahualam..pengakhir kalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...