Rabu, 30 Mac 2011

KEHADIRAN...



Dalam beberapa hari kebelakangan ini aku terkenang..entah ye..kenapa nak kenang kisah lama...mungkin ada yang manis dalam kepahitan..

Dunia ini benar-benar terlalu kecil rupa-rupanya...pusing ikut mana pun bertemu jua di suatu titik..apapun itulah kuasa Allah yang Maha Besar...sehingga terasakan bagai satu keajaiban..dan berkali-kali aku menampar pipi..bermimpikah aku...aduhai ...

Seringnya aku terasa diri begitu kecil...kurang segalanya..Rupa-rupanya ada insan yang menanggung beban yang jauh lebih besar..kurangnya bukan secalit dua...namun masih mampu ketawa seperti pernah aku dengari dulu..sangat serupa..tidak ada celanya di mana-mana...

Benarlah...kehadiran tanpa diundang ini...membawa seribu makna...makna kepada kehidupan yang mungkin sedikit dipersiakan..perlu disyukuri...dinikmati..selagi hayat dikandung badan...wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...