Khamis, 17 November 2011

MUHASABAH CINTAKU...


wahai pemilik nyawaku
betapa lemah diriku ini
berat ujian darimu
kupasrahkan semua padamu


tuhan baru sadar
indah nikmat sihat itu
tak pandai aku bersyukur
kini kuharapkan cintamu


kata-kata cinta terucap indah 
mengalir berzikir di kidung doaku
sakit yg kurasa biar 
jadi penawar dosaku


butir-butir cinta airmataku
teringat semua yang kau beri untukku
ampuni khilaf  dan salah 
selama ini ya illahi
muhasabah cintaku


tuhan kuatkan aku
lindungiku dari putus asa
jika kuharus  mati
pertermukan aku dengan mu

*ini lirik lagu MUHASABAH CINTA..anak murid tag link lagu ni kat aku ..Syaratulain..first time dengar dah jatuh cinta..lagu dah lama..aku je baru dengar. Semakin lama semakin sebak aku dengar..sangat betepatan dengan perjalanan hidup aku ni..ada dosa..ada sakit..ada cinta..ada segala-galanya dalam lagu ni. Terasa lemahnya diri aku...dalam menghadapi dugaan hidup. 

Angah sedang hadapi peperiksaan..esok pula Sipau akan terima result UPSR. Herm entahlah...aku sangat takut sebenarnya...aku takut aku tidak mampu menerima ujian ini...bila dengar lagu ni..terasa sedikit lega. Seharusnya aku pasrah..ketentuan allah telah tersurat..dan pelbagai hikmah tersirat di sebaliknya..aku tidak terlalu mengharap..Sipau pun maklumi aku tadi..paling-paling pun dia yakin boleh dapat 3 atau 4A sahaja. Tak mengapalah Sipau...ibu redha je..tak mampu ibu menongkah arus..biarlah kita dibawa arus..mengikut rentak yang telah diatur dengan baik dan cantik oleh Allah SWT...cuma yang sedikit terkilan..Sipau berhajat nak peluk ayahnya jika dia berolah 5A..namun ayahnya masih belum pulang...tak pe lah Sipau..ibu akan terus berusaha menjadi ibu dan ayah untuk semua anak-anak ibu...insyaallah...walaupun tak mungkin  sama pada dasarnya...haaiihh...dah jam 12.09 minit nih..kepala aku rasa semacam je...

Esok aku ingat nak puasa..tapi Sipau melarang..herm..ibu jangan puasalah..nanti ibu rasa lapaq sangat..sebab esok ibu mesti nangih..power nya alasan...entahlahhh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...