Sabtu, 2 Januari 2010

YANG MANIS...

Saya tidak pernah menduga akan hadir dua insan ..mak dan abah tinggal bersama kami..sesungguhnya tidak pernah..Namun saya percaya allah telah memilih saya untuk berkongsi rasa dan perasaan..berkongsi kehidupan dan harapan...dalam keuzuran ada romantisnya..hehehe..saya sangat teruja untuk bercerita..
Semasa shopping di TESCO ..waktu makan saya lihat mak dan abah berkongsi bihun sup...saya suruh suami beli yang lain tetapi mereka menolak. Abah ceduk dengan sudu masukkan ke piring mak..mak makan perlahan-lahan. Abah senyum tengok mak makan. Suami bantu suapkan sedikit bihun..saya juga sudukan kuah ke mulut mak...mak nampak hiba..tetapi dia terus makan..saya dan suami duduk rapat..masing-masing nak bantu mak..ish...kami pulak rasa macam baru kawin...dan mata abah...renung mak mengunyah pelan-pelan...hem...abah nampak sayang sangat pada mak..

Pagi kelmarin abah dengan mak duduk beradap dalam bilik..saya masuk nak sembang..nampak abah gelakkan mak..saya tanyakan mengapa..katanya tengah malam tadi dia terkejut dengar bunyi besi jatuh..ingat mak jatuh..rupanya tangga katil jatuh kerana mak swing dengan tangannya..hehehe..mak tergelak dan dia campakkan selimut ke ribaan abah..dan abah terkekeh ketawa..konon marah mak campakkan selimut tu...

Pagi tadi juga ada cerita..malam tadi abah kesejukan..perlahankan kipas..mak panas..kemarahan..dan dia cucuk abah dengan tongkat besi dia dan mak ketawa sambil menutup mulut dan abah tergelak besar..saya tumpang ketawa..hehehe

Sedarlah saya kini rupanya masih ada yang manis dalam dalam ketidakdayaan itu. Senyum dan harapan itulah yang sangat-sangat saya dambakan selama ini...harapan saya semoga pada kehidupan tua saya masih ada yang manis..walaupun secalit cuma...

9 ulasan:

  1. untung mak bertemu abah yang benar2 sayang dan cinta pada mak eh kak long..? huhu.

    sy doakan mak dan abah sihat dan bahagia selamanya. Ameen..

    BalasPadam
  2. cinta dan kasih boleh wujud bila-bila rupanya..sebelum,,selepas..mungkin setelah 46 tahun berkahwin..huhuhu..hope so tautan kasih akan bertambah utuh..sama-samalah kita berdoa...

    BalasPadam
  3. iAllah kak long. doa x putus2 ni. hehe.

    ps : jgn lupe road block. hahaha.

    BalasPadam
  4. hish..road block ada masanya..bukan 24 hours...kite lalu lah masa road block dah clear..kehkehkeh

    BalasPadam
  5. xleh k.long. ni road block permanent. highway dilupuskan. hahahaha.

    BalasPadam
  6. nangis chik baca entry nie long. chik rindukan mak abah. setel sume benda, chik dtg sane. tq long coz jage mak abah ye long.. chik quote cite ni ye long..chik suke..

    btw,ada cinta yg benar2 utuh & wujud..kdg2 kite xnampak..dan kite xkan nampak selagi kita tak membuka mata..tq long..for everything.. doakan chik kuat..

    BalasPadam
  7. chik..sekarang ni dunia berterus terang..semua orang nak ikut highway dan tak mahu ikut jalan beluk-beluk..terus terang je kan senang..heheheheh

    diana..fening pikiq pasal hampa dua orang ni..yang ni buat road block lak..ish..ish..

    ombak baik..thanx a lot..sudi lawat my blog

    BalasPadam
  8. k.long, jgn la pening. k.long kne jage ksihatan, igt psan doctor. huhu. no more pening2. nnt i bagi u krepek ntok ilang kan pening. hehehe. .

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...