Sabtu, 7 Ogos 2010

TERAPI MINDA...

Kerja bermula..aku yang sesangat teruja..


Akak..hem..rela dalam paksa tu..hehehe..tapi dia bagi banyak idea..

Di sudut kaktus aku...siap separuh jalan dulu..tak cukup batu lagi...


Perspektif menyenget lak..macam tuannya..sedikit senget..

Akhirnya siap juga petang tadi...haaahhh..terasa tersangat lega...
Adik..ibu rasa macam ibu demam laaa...nanti adik tolong ibu sapu rumah ye..ibu nak makan panadol dan tido lepas mandi nanti
Tu laa..ibu tu janganlah asyik nak bergarden sangat..lepas tu sakit laa...demam laaa...
Hem..adik marah ibu la tuuu
Alaaa...kalau adik kata adik demam pun ..ibu mesti cakap jugak..macam adik hehehe
Adik tolong tau
Haaaa...ok laaaa....

Dialog aku dengan si manja Sipau pagi tadi..Dia jeling aku tatkala aku kata aku rasa nak demam..memang pun..dok tertonggeng-tonggeng..merangkak kat beranda aku tu sesorang..Akak ada bantu separuh jalan...dah dia tak de di rumah terpaksalah aku teruskan misi sendirian.
Memang mulanya aku berniat untuk sarapan..mandi dan makan ubat serta tidur je. Bila dah mandi rasa sedikit lega dan aku bersiap..Sipau kehairanan..wei..ibu nak p mana pulak ni..hehehe..ibu nak p beli batu tak cukup kat bawah pokok orkid tu..tak cantik la adik...ish ibu ni..kata demam. Aku buat tak peduli..bersiap..beli dan balik..Ajak Sipau angkat naik ke rumah..separuh mati kami dua beranak..kerana sebelum ni Lan Kontraktor tolong belikan dan bawa naik..nak minta tolong boleh... tapi dah tabiat aku...tak sabar sesangat..
Aku terus bertenaga.,.telan panadol 2 biji dan terus masak. Sembahyang zohor dan mulalah aku menyusun batu lagi..Sipau jeling je...apa jugalah ibu aku ni buat???..dia bagi idea suruh buat jalur zebra tapi batu kelabu dah habis..tak cukup dan aku niatkan untuk completekan setakat mana yang ada..tak de modal satu..kederat pun tinggal nyawa-nyawa ikan...Siap ...aku panggil Sipau bagi komen..dia kata..boleh laaaa...tapi kalau jalur zebra lagi ok...pandailah hang tu Sipau oooiiii..tolong tak berapa nak mau..
Alhamdulillah niat aku buat makeover beranda kuarters ni secara besar-besaran dah tertunaikan...tinggal niat aku nak makeover fikiran anak aku je masih tergantung sampai kini..Herm itu laaa...sambil susun batu tu..satu-satu..sambil tu fikir..apa yang patut aku buat..bilanglah berapa ketul batu yang ada tu..dan sebanyak itulah rencana yang bermain di fikiran aku..kelabu, merah, kuning, hijau, putih..semua ada..Doa aku semoga jalinan warna ini turut membayangkan jalinan warna warni cabaran dalam kehidupan anak-anakku ... yang kelak akan beransur-ansur tersusun menjadi ciptaan yang paling indah...dan yang paling penting ...projek aku hari ini ...adalah terapi minda yang paling berkesan buatku...wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...