Ahad, 22 Mei 2011

TANDA HATI II...



Petang tadi Unit Keceriaan KMK buat jamuan perpisahan buat aku...ish..tak habis lagi kisah berpisah ni rupanya...hehehe..entahlah kekadang jadi lucu pun ada. Aku nak bersalaman dengan mereka pada 16 Mei hari tu mereka tak mahu kerana mereka nak lambat sikit...tak mahu berpisah cepat..nanti sedih...

Jadinya..hari ni tamatlah aku harap al kisah perpisahan ini. Bagai dikatakan ibarat orang bercerai...apapun kena tinggalkan secepat mungkin...kerana semakin lambat ditinggalkan..takut semakin sayang nak meninggalkan dan hati jadi semakin sayu...Alhamdulillah..aku dah boleh terima kenyataan ini...mungkin betul..ketentuanNya...aku mesti keluar dari sini..semasa nama masih baik dan segar dalam ingatan orang lain...Ye ke?..aku pun tak tahu betul ke tak nama aku masih baik ke tidak...kihkihkih

Hadiah masih mengiringi...

Jabatan Sastera Ikhtisas...hadiahkan tupperware satu set...yang sentimentalnya warna kuning kehijauan..tak terjangkau akalku nak dapat warna ni...Ni idea adikku Syitah..tq Syitah...kalau hilang sebijik pun nanti tentu riuh sekampung K.Ida dibuatnya..

Syitah....hadiahkan aku broach Avon...cantik..bentuk daun..sinonim la dengan aku..suka daun..akan tersemat di hati sampai bila-bila...

Unit keceriaan...hadiahkan aku buku..Peranan Wanita Pada Zaman Rasulullah...terima kasih bebanyak. Insyaallah ada kelapangan K.ida akan baca...esok nak terus bawa ke tempat kerja..masa lapang sunyi..baik membaca. 

K.Shimah... By the Way...Pn.Timbalan Pengarah..hadiahkan aku Shawl ni (aku lupa ejaan)..aku masukkan sekali dalam himpunan ni. K.Shimah berbisik sambil memelukku...tak tau nak kata apa ni..sebak rasanya...aku suka warnanya..natural colours ..hijau lembut..

dan...pekerja-pekerja Kafetaria pentadbiran sesama bersalaman..berpelukkan..rasa sebunya hati..kasih sayangku untuk semua...dan itu juga sebuah hadiah berharga dalam hidupku ini...

Itu sebabnya aku selalu kata..kekawan aku ni..terlalu dekat dengan aku...apa yang aku suka...tak suka..yang perlu..tak perlu...semua tahu. Kalau ada masalah...pagi-pagi lagi dah tanya..k.ida nampak ada problem je hari ni. Kalau tak hadir bekerja...ada sahaja bertanya..kelmarin K.ida cuti ke?..tak dengar suara pun...Itu yang membuat aku rasa sangat dihargai. 

Sudahlah...aku harus beranjak rasa ke tempat lain. Harus membina nilai di tempat yang lain...dan aku harus bertekad untuk itu..Apapun doa kekawan amat kuharapkan..dan pelukan semua ahli Unit Keceriaan..Yati..Nora dan Ros adalah pelukan kasih sayang dan pemberi semangat untukku. Terima kasih daun keladi semua ye...bye....muuuaaahhh!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...