Rabu, 28 April 2010

FOTO...

Rutin aku..petang-petang gini membelek foto...insert dalam card reader..aku jumpa gambar yang aku snap dari dinding cubic aku...dah lama tersimpan...Foto anak-anakku pada hari konvokesyen tadika Deeha. Tu..Deeha make up..bibir mongel..seksi ooooo...

Mula-mula aku panggi Sipau tengok...Sipau ketawa besar...eee adik comei..muka putih!... Lepas tu aku panggil Deeha..oh ye..Deeha balik petang tadi...cuti peristiwa esok..hahahaha...alang lagi cantik buh make up!...sambil dengar mata aku tenung wajah Angah dan Akak. Hati aku mula rasa sebu semacam...

Dalam hati berkata...anak-anakku semua dah dewasa sekarang...dan aku seharusnya sedar mereka bukan seperti dulu...seperti dalam gambar ni...mengikut kata...tak pernah bantah..tak pernah berperang seperti anak-anak orang lain. Tetapi kini..aku harus menerima hakikat..anak-anakku kini bukan seperti dulu...pendirian dan tindakan di luar jangkauan akal...aku harus redha..

Ibu..ibu nangis ke?...ibu..janganlah nangis..airmata menitis satu-satu..lebih lebat lagi di dalam hati...Sipau bangun memujuk..aku kesat airmata dan bangun untuk solat...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...