Isnin, 26 April 2010

PERINGATAN....

Pagi tadi aku ke SMSTSP...ada hal sikit. Pertama kali dalam hidup aku terasa sangat kecewa kerana anak-anak..sesangat dan aku pun tak tau nak mengadu kat sapa. Aku fikir..kali ini biarlah aku simpan sahaja..kerana aku sangat percaya ada juga benda yang perlu kita simpan supaya menjadi ikhtibar dan pengajaran kepada diri sendiri.

Sepanjang hari aku terasa kesedihannya. Aku ke Jitra pagi tadi uruskan sedikit lagi tentang Akak. Buka buku akaun Bank Rakyat. Akak nampak begitu seronok kerana dia tidak pernah ada akaun sendiri..ada dua..tapi masih akaun amanah. Dah nak masuk matrik kena jugak lah buka akaun. Agak lama...menambah keresahan yang dah ada..dan seperti biasa perut aku bergelodak...berdiri pun aku mula tak larat... terasa melayang sahaja. Aku zikir bebanyak...minum air sedikit dan pujuk hati aku...sudahlah..lupakan sahaja...semuanya akan tamat di sini sahaja.

Aku ketiduran hampir 3 jam...ya Allah...lamanya...Terjaga ...termenung sendiri dan sedarlah aku ...Allah sedang menguji aku dan anak-anak...Allah sedang memberi peringatan dan mungkin balasannya kepada segala dosa yang mungkin pernah aku sendiri lakukan..dulu dan kini...Yang termampu aku pohoni ....ampunilah dosaku dan dosa kami sekeluarga..tunjukkilah kami jalan yang lurus ...jalan yang Engkau redhai...aku percaya...segala yang berlaku ada hikmah di sebaliknya...INSYAALLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...