Rabu, 13 Januari 2010

LASU...


Taraaaaa...foto ni sengaja saya 'aging'kan..nak tengok...ke depan nu..mungkin 10 tahun akan datang..macamana rupanya ye..hehehe..

Saya snap foto ini semasa sedang resah gelisah menungu Sipau pulang dari sekolah..jalan jam..dan saya puas menjenguk..sampai sakit urat tengkok..Sipau tak muncul-muncul..alih-alih nampak si gebu tu berjalan ke arah kereta sambil menggonggong aiskrim..nak marah ada..nak gelak pun ada..tak perlu saya membuka mulut bertanya..dia akan terjah saya dengan seribu jawapan..tak nampak ibu lah..cikgu suruh siapkan kerja lah...dok sembang dengan si anu dan si anu sampai tak perasan ibu datang lah..saya dengar sepintas lalu..kalau tak dengar dia marah..berilah jawapan sepotong dua..asalkan puas hati..

Saya cuma ada lebih kurang dua tahun sahaja lagi untuk menunggu seperti ini..setelah hampir separuh hidup saya habiskan dengan menunggu dan menanti ..terutamanya menanti anak-anak..pulang sekolah..tuisyen..kokurikulum..dan sebagainya. Kekadang saya terasa sayu..Sipau akan tinggalkan saya pulak..hem..nak buat apa nanti...saya perlu isi masa..sekarang tengah fikirkan nak buat apa.. mengait... menjahit.. menyangkul atau melalak sahaja???..kihkihkih

Apabila terlalu kerap menanti..jadi mangli dan tanpanya hidup jadi sepi tiada bererti. Namun berhati-hatilah kerana penantian yang tiada kesudahan juga mampu menjadikan jiwa sangat terhempit..sempit...pedih..dan sedih. Saya pun tidak pernah menduga dalam menanti ini terselit jua sebuah penantian yang 'sangat bodoh' ...yang tiada kesudahannya hingga ke akhir hayat..terus lasu sebagaimana foto saya yang satu itu....

8 ulasan:

  1. aiseyh, gamba cantik ni. mcm umo 25 tahun laa. hehhee. bole ngurat?

    kak long, jgn sdey2. kalau xtau nk wat ape, kite chat eh? hehehe. byk nk mrepek ngn kak long neh. huhuhu.

    take care kak long....

    BalasPadam
  2. weh...jgn cakap camtu..ececeh nak nyorok kat mana ni..malu!

    hang tak keje..tak de cik abang lagi..leh le..nanti dah anak 11 camna nak chat ngan k.long..anak keliling pinggang..kihkihkih

    tak pe la..nanti nak wat Spa pe ke..isi masa terluang..paling tidak buka nursery pokok..tentu release kan..cakaplah ngan pokok buluh ke..ape ke..hehehehe

    luv u..take care..jgn sedih-sedih agi tau..

    BalasPadam
  3. ececeyhhh ida zain malu2 lak. hehehehe.

    jgn ckp ngn pokok buluh kak long, nnt anak buluh betong kuar. hahaha. jgn diseru namanyaaa... hahahah.

    huhu. manede sdey.. hehehe.

    BalasPadam
  4. rebung buluh betung wat sayur lemak sedap oooo..manis gitu,..orang sekarang je wat citer macam-macam...hehe

    baguslah gitu...kene senyum lebar dari telinga ke telinga tau..biar tambah manis...mana ustaz tadi???..ustaz oooo ustaz..ni ha adik manis tuuuu..kihkihkih

    BalasPadam
  5. msk lemak labu, pstu mkn ngn nasi pns, ngn ikan kering... eeee sdapnye kak long!!! huhuhu.

    snyum smpai telinga?? hahaha. sengih je la kak long. kalu nk manis, kne tambah gula ni. hehe.

    ustaz dtg... *larik* hehehe. malu2 neh. hahahahaha.

    BalasPadam
  6. ish..sedap tu..tp tak leh makan banyak..kabohairat n lemak tinggi..garam lagi..sesekali leh la..mouth watering..

    wei..gula lagi..hang ni tukang masak ke doktor ke..lemak..masin..manis..kena kurangkan!

    ececeh..nak lari pulak..ustaz ni blues..tentu tak malu punye...lalalala..mana no. contact ni..haa...ada pun..hihihihi

    BalasPadam
  7. tangkap gambar lagi 10 tahun, entah2 sama saja..;)

    BalasPadam
  8. hey..nice having u here..like to know u more..

    ye ke?..masa tu dah sweet 56 dah cik adik ooii..mak dara tambah kerepot la..hahaha...

    lama dah lawat blog cik mastikus ni..hari-hari..sedih ada ..gelak pun ada..ur choclatte..mouth watering tul...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...