Jumaat, 29 Januari 2010

SANG PENYU..


Percaya atau tidak dah 3 hari saya kehilangan penyu busuk saya ini..hahaha..dah tua dok peluk sang penyu lagi..suka hatilah kalau nak ketawa pecah perut pun..yang pastinya saya tak lena tidur tanpa sang penyu ni. Sepanjang tempoh hilang.. Akak dan Sipau tak jemu-jemu mencari..macam mencari emas yang hilang...adik cepat cari turtle ibu...nanti ibu tak boleh tidur..mereka hairan ke mana hilangnya..akhirnya di temui Deeha di bawah katil..padahal bawah katil pun kami dah jelajah..tak jumpe pun...hairan bin ajaib sungguh..saya sangat terharu sebenarnya kerana dalam diam rupanya anak-anak sangat mengerti keperluan ibu mereka yang satu ini...

Penyu yang dah lasu ni sudah banyak jasanya kepada saya. Apabila saya sakit.. kepala dan badan rasa melayang je..saya terpaksa isi botol dengan air panas dan lekapkan di perut..jadi tengkuk penyu ni lah yang jadi penyendalnya.badannya melekap di perut saya dan terasa sangat lega...dan saya berselimut..insyaallah baru boleh tidur..

Suami saya ..dalam tak berapa nak sensitif tu juga rupanya menyedari kehadiran penyu lasu itu . Tatkala pulang ke Tapah..bawa mak dan abah balik..saya gatal tangan bertanya dalam sms..malam ni tentu sunyi..saya nak peluk sapa?..boleh dia jawab..peluk turtle je la..aaaahhh...terasa sangat sedih sekali fikir..dua kali fikir..rupanya selama ni dia memerhati juga rupanya..hehehe...tambah lagi..mungkin sakit telinga dia.. asyik tanya..ke mana hilangnya turtle ibu ..baby..carilah...kerana ada masanya jatuh ke bawah katil...tentu tension giler tuh!

Kalau penyu ini hilang tidak lagi dijumpai..bagaimana agaknya..? Saya tidak akan membeli yang baru...kerana saya sangat taksub kepada kasih sayang walaupun sekadar kasih kepada sang penyu ... buat saya kasih sayang bukan permainan acrobatik boleh lompat ke sana dan ke sini..tidak semudah itu. Saya tentu akan rindukan sang penyu yang saya kasihi ini...yang melegakan sedikit kesakitan yang saya rasai..dan mengisi kesunyian pekat malam yang dilalui...hilangnya tak mungkin dicari ganti..huhuhu...my inner child berlagu pilu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...