Khamis, 28 Mei 2009

KENANGAN...


Beijing...2000...dilatari bunga tulip merah..siapa rockers di sebelah tu??? hahaha


Anak-anak ketika ini masih kecil...bercuti di Langkawi ..Tiara Hotel

Kenangan manis akan tetap abadi dalam kenangan....tak mungkin berulang lagi sampai bila-bila...Anak-anak masih kecil...bergantung kepada saya sepenuhnya..wajah masih suci dan murni. Saya dan suami..hahaha ...honeymoon di Beijing seminggu. Tidak tergambarkan betapa sedihnya saya meninggalkan anak-anak semasa itu..saya menangis setiap malam di Beijing...terutama teringatkan si bongsu yang comei tembam itu.

Namun berbaloi ke sana...hati berbunga melihat bunga ros berkembangan dan layaknya jadi divider jalan sahaja di sana...basikal jadi kenderaan utama berupaya bawa almari baju besar di belakangnya ...sup telor yang kandungannya hanya telur, air dan secebis dua daun sup, teh cina bauan melur setiap hari dan ikan air tawar kukus dengan kicap semata. Daging kibas pun ada...kekawan saya ada yang sampai seminggu makan maggi sahaja. Muntah belillah bau bawang putih dan sos tiram.Tandas tanpa paip air dan kami kelek botol mineral ke mana sahaja...bukan untuk minum tapi untuk ke tandas yang ala koboi itu. hem..bila nak ke sana lagi?? Tak kot...saya masih terbau teh cina di merata tempat...

Maaflah kerana gambar di atas kurang jelas...saya snap terus dari frame gambar sahaja. Teringat nak masukkan dalam blog ni ketika duduk mengadap frame gambar di kubikal ofis...benar-benar mengimbau kenangan lalu. Cukuplah ...buat renungan semua. Chik..tak leh lawan gambar hampa ala hindustani tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...