Ahad, 3 Mei 2009

W610i BERCERITA

...Lensa kamera handset saya Sony Ericsson W610i yang cuma punya 2.0 megapixel (tak boleh zoom pun...) akan menceritakan kenangan manis keluarga saya, adik bongsu saya suami isteri di Kalumpang Resort & Training Center pada 1 Mei 2009. Saya terlalu letih...sangat-sangat letih...tetapi masih mahu mencatat juga...Hei... Chik...ada duit lebih... belilah kamera canggih kat Kak Long...hehehe

Di pintu masuk...

Suami saya...jumpa suratkhabar hem...adik ipar beli tiket masuk

Si bongsu..biasalah..happy selalu..


Aksi stunt si bongsu..terbaring atas batu..licin tu sayang..

Macam biasa...suami isteri ni leka melayani anak-anak saya


Suami saya...lebih senang memerhati...



Bergambar sakan...



Ke mana lagi harus kutumpahkan kasih sayang...chik..kami nak amik outdoor wedding photos kat batu ni boleh ke? Tapi k.long n along kena kuruskan badan balik... macam dedulu...slim oooo..


Akak dan Alang tengah warming up ke.. cooling down???


Tempat bermanja....

Ibu nak menyorok belakang alanglah... tak boleh le.. ibu besar sangatlah alang ooii..hehe

Sekilas ikan di air..saya tak tau jantan betinanya..kena tanya kawan saya..dia roti canai pun tau jantan betinanya...pelik bin ajaib betul!!!!




Si bongsu..memang dominating sungguh..tu tengah paksa alang mandi bersama..alang tu demam..tetapi akhirnya tewas juga...masuk ke air di saat-saat akhir sebelum pulang...

Angah tengah menjamu selera..nasi dan bihun goreng plus ayam grill..sedap!


Si bongsu tunjuk perasaan..kerana saya tak bergambar dengannya..kelam pun kelamlah..kena masuk blog jugak...gambar arnab dan burung merak dalam kandang saya tak masukkan..tak natural


Pancuran bawah kolong surau...air dari sungai...unik..mencuri perhatian saya

Air anak sungai yang sangat jernih...menyentuh hati

Rimbunan helicornia...bunganya menjulai jatuh ...paling saya minati..orkid hutan pun ada..tapi tak ada kayu nak kait...buat jahat sekali sekala tak pa kot...dapat fatwa dari mana ni????



Wajah polos akak...terharu saya dibuatnya...kami datang jam 9.30 dan pulang jam 12.00 tengahari lebih kurang...sembahyang jumaat cik abang ooii...


Anak-anak saya sangat gembira walaupun cuma semalaman berada di kampung saya di Kalumpang. Petangnya kami balik ke Tapah Road ...rumah mertua saya..esoknya nak kenduri...sesak nafas jugak...al maklum ahli keluarga ramai dan saya sekeluarga tidur atas tile rumah tanpa tilam...anak-anak berlapikkan comforter kecil yg ada dalam kereta. Kami berdua cari selimut buat lapik...kesejukkan dan sakit belakang...nasiblah...dah sampai pun lambat...ada hikmah di sebaliknya...adios...jumpa lagi di lain entry...ta..ti..tu..

2 ulasan:

  1. Nanti dapat duit tunggakkan tu belilah kamera canggih kit.... Ada lebih lagi duit tu walaupun dah shopping sakan kat tg malim. Naik lenguh kaki dibuatnya.... Nasib baik ada yang doanya dimakbulkan...kalu tak sampai malam masih lagi di tg malim. Awat gambar dengan angah tu tak masuk blog... Takut la tu..... Takut orang kenan nak wat nantu....Gambar pipaq kat atas batu tu tak clear sangat... Kalu clear cantik betul posenye tu... Nanti bila balik kpg lagi mesti dia ajak berkelah lagi... Tapi kali ini aku akan pastikan ayam tu kena goreng. Kalu tak kena cop pemalas...Bahan nak buat dadih kena siapkan...dia mesti ajak buat lagi.... pipaq...pipaq...

    BalasPadam
  2. angah nampak seksi sangat...bahaya..hang bukan tak tau nanti pipa kata anak ikan lak..hehe. ari ni along baru perasan anak-anak dah besar..tak lama lagi nak dapat menantu..tp sapa nan berbesan ngan along ni...speaker pasang siang malam...anak-anak pulak kelam sume...duit mana ada..kamera akak yg canggih tu kan dah ada tapi along selesa pakai handset senang simpan.hampa siap la...nanti dia mesti ajak lagi...suh buat tomyam lak n sayur asparagus goreng..tu dia!!!

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...