Isnin, 2 November 2009

BATU...

Dua insan satu jiwa...

Jam 9.30 pagi saya ke serambi ofis..continue kerja terbengkalai kelmarin. Tengok tepi bangunan banyak batu. Kerja kami hanya recycle apa yang ada sahaja. Frame kayu dah siap dan Mek Rose tolong sangkutkan daun..boleh laaa..nanti saya snap dan upload bila sume dah siap nanti.
Saya dan Yati teruskan kerja hampir jam 1 tghr. Letih jugak..tapi seronok...tumpuan fikiran saya dah berpindah ke batu dan pokok..saya rasa lebih tenang. Tak serabut sangat..benarlah zaman Arab kuno dahulu..mereka yang ada masalah serabut jiwa ni dikerah bekerja keras di ladang sehingga pulih dan ramai yang pulih..jiwa memang terubat rupanya. Bila balik semua masalah menyerbu masuk..resign jd lecturer kot..jadi pekerja kontrak lanscape mungkin lebih membahagiakan saya. Itu pun..Lan, Rafi, Dak, Ari, Min gelakkan kami..tak pernah tengok orang kerja sampai bersila atas simen kotor dan Yati duduk atas batu baru varnish lagi..hehehe
Apapun saya rasa puas hati...habis kerja duduk di kerusi taman..dengar bunyi percikan air..sangat nyaman dan mempersonakan..hilang rasa letih..esok masih ada kerja lagi...tadi mereka minta Min sapu varnish lagi kat frame yang dulu..jadi kena sangkut semula daunnya..sampai bila nak habis kerja tak tahulah...tapi saya rasa sangat release...tak pernah harap balasan...janji puas hati tengok keindahan dan hasil kerja sendiri...semoga allah merestui usaha kami...insyaalah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...