Jumaat, 27 November 2009

BOLEH MAKAN KE?


SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA..buat semua umat Islam dari seorang wanita setengah abad ni..hem..ingatkan tak sedar yang diri tu dah setengah abad hidup di muka bumi ni..hehehe

Baru sebentar tadi 'sahabat maya ' saya pulang. Dah lama ingin bertemu..akhirnya bertemu juga. Dalam situasi yang teruja..sangat sangat teruja. Banyak juga diperkatakan dari sofa ke meja makan..kembali ke sofa dan berakhir di parking lot..ada sahaja benda yang terbit dari hati dan mulut..alhamdulillah...diharapkan usai banyak perkara di kepala dan sarang hati..harapan saya begitulah..

Pertama kali kami sekeluarga beraya di perantauan..sedikit mendukacitakan. Penat saya memasak dari kelmarin hingga ke hari ini. Bukan saya nak makan sangat. Tetapi kesian kat anak-anak. Dalam letih..tegang urat kaki.. banyak yang menggelikan hati..."ishh..sedap ke ibu masak kuah kacang ni? ..tak berani adik nak rasa' ..'ibu...rendang ayam jadi..hahaha..tapi kuah kacang tak jadi macam opah buat'..pokoknya macam-macam komen. Angah tolong buat coklat moist cake..alhamdulillah jadi..dan pagi tadi saya buat seketul lagi...dah habis mereka makan yang satu tu...

Saya tak pernah masak bersendirian untuk menyambut lebaran. Saya banyak membantu..tetapi adik dan mak yang memasak. Jadi kelmarin online dengan mereka..gelihati mengingatkan.

Apapun sekali lagi syukur ke hadrat illahi kerana memberi saya kekuatan untuk memasak walaupun kecurigaan melanda di hati anak-anak saya..boleh makan ke ni?????? Hahahaha itu lah nasib seorang ibu yang tidak pandai memasak....ibu mithali..segala-galanya beli....

8 ulasan:

  1. nanti bila-bila diana masak tuk k.long pulak ye..tentu sedap..hehehe

    BalasPadam
  2. insyaAllah kak long. masak tu boleh, tp hasilnye wallahualam la kan.. hehehe.

    BalasPadam
  3. salam, pantun 5 kerat utk kak long sefamili:
    ibu mithali,
    masak sendiri,
    sedap sekali,
    menjilat jari,
    next year boleh saya dtg lagi??? hehe

    -Nath-

    BalasPadam
  4. hati gembira tidak terperi
    masakan samapai menjilat jari
    raya depan datanglah lagi
    datang bawa teman lelaki

    hehehe..sorang satu..jadi empat..tapi cari yang kelakar..baru enjoy hidup ni..thanx lawati blog ni...bye the way..first time jumpa pantun 5 kerat..mai mana?..sat ni orang sastera marah wei..kahkahkah...

    BalasPadam
  5. org ganu memang pantun nye 5 kerat kak long. hahahaha.

    BalasPadam
  6. weh..pandai la dia tu..my best friend org trengganu gak..tak pernah hantar pantun 5 kerat pun tau..hohoho..sape tu??? sedare mare nath ape?

    BalasPadam
  7. alamak, sorry2 kak long, pantun tu sy x main taram je..haha..pasal nak bawak teman lelaki tu xleh janji la, tapi bakal suami boleh kan kak long? hahaha

    our exams kick off tmrw, doakan kiteorg ye:)

    P/S; omg, mouth-watering masak lemak cili api!! sedapnye...

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...