Selasa, 3 November 2009

UBAT HATI..



Pagi ini saya memulakan hari di hospital..biasalah drive sendiri..dari rumah jam 8.15..sampai KMC jam 8.45..speed giler..lepas reg. saya turun beli air mineral..berdebar pulak rasanya. Hari ini kira ok. Jam 9.30 dapat jumpa doktor. Berat naik 1 kg..lebih dari bulan ramadhan ..saya kira ok..but Dr. Riduan marah...dia suruh saya puasa balik..appoinment akan datang dia kata nak saya turunkan berat. Hem..kekadang terasa jugak di hati..hem...ada jugak orang nak ambil berat
tentang saya..walaupun terpaksa dibayar...kahkahkah..anyway thanx doc..dengan sembang pasal anak yang periksa..pasal merit ke IPTA..dengan pesanan akhir lagi tu..."anak nak periksa..emak dia jangan tension sangat tau" dalam lawak..tapi..alangkah memahaminya dia...TQ! Itu saje perkataan yang keluar dari mulut saya. Balik singgah shopping sikit..ubat hati..kerana doktor tak ada ubat untuk hati ni..kahkahkah

Jam 2.15 petang ke serambi ofis semula. Touch up sikit laman batu...gunting pokok yang dah relai kelebihan air..baru ditanam..pekerja sembur air 2-3 jam sehari...habis mati..rasa sangat kesal. Bila saya tolong...mereka kata..rajin puan no..hish...sakit hati saya..dah la buat trouble..perli kita lak. Lan datang habiskan kerja mereka. jam 3.30 semua dah blah..kira nak balik..kerja tak habis..ya allah..itu rezeki yang mereka bagi anak isteri makan...tak terfikirkah mereka...kerja lah dengan ikhlas dan siapkan..seminit dua lebih kerja ape salahnya..Lan macam biasa..dalam senyum siapkan dan tolong atur semula batu yang mereka dah punggah ke tepi..letak balik tak pandai...dan kami tanam pasu dalam tanah..idea baru muncul. Dalam tawa senda..kerja siap..esok Lan n pekerjanya akan tabur batu lain...semoga allah akan melimpahkan rezeki untuk mereka...doa ikhlas daripada saya...

Saya siapkan gantungan daun di frame kayu..pindahkan pasu bunga dari bilik mesyuarat ke banquet semula...kesimpulannya kerja hampir siap. Cuma harap Lan akan siapkan touch up cat dia sebelum semester bermula. Esok saya nak ke cubic...nak siapkan fail meja yang sepatutnya dah siap sebelum cuti.

Di bawah.. saya snap gambar yang tak begitu jelas rasanya..kerana pencahayaan...jadilah..cuci mata dan kenangan untuk saya...pengubat hati. Gunakan apa yang ada sahaja..recycle..ok ke tak..itu sahaja yang mampu dibuat. Sesiapa yang nak buat majlis kahwin ala garden tropika..boleh la..pelaminnya nanti kami cari akar sintok berjumbai..lain sikit dari yang lain..chik boleh tolong shoot..ish..tentu glamour..hehehe..apapun sambil leka buat kerja..hati terkenang..jiwa menyebut..cuba padam dan padam..bagai memadam api yang sedang hebat bernyala..padam..tapi baranya tetap ada...hem...bebas bermain di hati...




4 ulasan:

  1. kak long beli ubat hati katne eh...? leh share..? huhu~

    BalasPadam
  2. hem...boleh beli banyak tempat..doktor pun selalu beli...sbb kat hospital tak jual..nak share ke?..nanti tengok..ration cukup ke tak..hahaha..diana..diana..tak ada ubat untuk hati yang luka..balut dengan ketabahan dan curahkan doa bebanyak..semoga ia akan sembuh..insyaallah.

    BalasPadam
  3. jumpe pakar hati la kak long ek..? hehehe. memain je kak long. dun worry. biase la. luke, msti la pedih kak long kan..? lame2 nnt baik lah. it is about time. doakan sy cepat2 lupe yer kak long. hehe. tp bukan dalam belajar. kalu smer lupe, mati sy.. hahaha.

    BalasPadam
  4. pedih luka akan hilang..yg tak hilang pun hanya parutnya...jangan asyik belek parut tu..nanti sakitnya lebih dalam drp luka yang dulu..ishh..k.long pun tak paham tulis pe ni..semoga terus tabah menghadapi hari mendatang..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...