Khamis, 5 November 2009

NO.16...

Anak gadis bongsuku yang paling suka bergaya...Nur Syifaa' 'Izzah (Pipa@Sipau..mcm pau!)

Anakandaku yang dikasihi ,Pipa..hari ini bawa berita bahagia...naik sahaja kereta mulalah mulut dia berkicauan bagi burung murai...tak lah sampai tercabut ekor...ibu..i have a good news for u..wow..good news..mesti pasal exam..hati saya berkata..pura-pura bertanya..good news???..what is it? tanya saya..selamba badak sambil menjeling kepadanya. Adik dapat no. 16 ibu..dan cikgu kata ada harapan nak masuk kelas elite tahun depan ...seronoknya!!!!. Ok la tu..big improvement..saya ciumi dia..kita kena celebrate ni..nak makan kat mana? dan kami makan di Jo Cendul...Hosba

Mungkin no 16 tidak memberi erti kepada orang lain ..tetapi kepada Pipa sangat bererti...kerana dia pernah mencecah no 32 dalam kelas..tapi kelas A la...saya sangat bimbang sebenarnya kerana yang lain-lain taklah kutip no. sebanyak tu...hehehe.

Mungkin silap saya tidak menghantar dia ke tuisyen lebih awal..dia rayu ..rayu dan rayu..saya abaikan kerana saya tidk berdaya nak menghantar jika ayahnya tiada..tapi tiga bulan kebelakangan ini saya terpaksa juga berbuat demikian kerana tengok result teruk sangat. Bulan terakhir ini saya hantar ke kelas intensif...agaknya ibu nak suruh adik mati..tuisyen hari2...kata-kata itu pernah terkeluar dari mulut dia. Tapi saya terharu juga tadi..bila dia ucapkan terima kasih hari ini kerana usaha saya menghantar dia ke tuisyen intensif tu banyak membantu dia terutama dalam mata pelajaran sains dan nak terus pergi tuisyen.

Nak tau..saya jarang mengajar anak-anak saya..mereka belajar sandiri..tapi Pipa mungkin slow banyak..kerana dia memanjakan diri..malas fikir dan mengira..sampai ke dapur bawa buku..sedangkan saya pun tidak master ilmu math n sains ni.

Apapun saya panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana usaha kami menemukan kejayaan walaupun sekadar no.16. Tak tau apa Along kata tadi bila dia beriya-iya seronok menyampaikan berita semasa Along menelefon..Along tentu sakat dia lagi..esok Along dan Angah balik..mesti bergegar dengan tawa cerita tentang no .16 tu...tak sabar nak menanti esok..hem..Pipa..dah masuk tido tu..mungkin hatinya tenang kerana ancaman saya sudah tidak bermakna lagi...dia dah buktikan sesuatu....dia tidaklah seteruk yang saya sangkakan..hanya perlu sedikit suntikan semangat..dan tentunyaaa ....ancaman!!!!!..hahaha...alhamdulillah...

3 ulasan:

  1. no. 16 long??nnt acik bg adiah 16 biji cekak..hehe.. tahniah syifa'!!!=) take care long..

    BalasPadam
  2. Sipau tergelak besar..chik kata camtu..nanti dia bg no.40..dapat 40 biji cekak..kahkahkah...she always make my day..always..we luv dan miss u..take care dear...

    BalasPadam
  3. dun wori long. i'll be fine.. miss all of u too.. take care ye..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...