Isnin, 16 November 2009

DISISIMU...


Semakin hari semakin hampir dan semakin mendebarkan. Akak akan mengharungi peperangan besar dalam hidupnya..SPM...yang menentukan ke mana dia akan melayari kehidupannya kelak.

Saya melihat segalanya dari mata hati saya. Melihat wajah anak yang sangat polos ini..anakku yang sangat sering naik angin..sering ketawa berdekah-dekah dan adakala menunjukkan kemanjaan tiada taranya..saya sangat terharu.

Akak mengharungi banyak dugaan dalam hidup seperti mana yang pernah saya kisahkan dulu. Airmatanya sudah banyak tumpah..begitu juga saya. Hati saya menangis bersamanya.. dan saya ...sekiranya ada izin allah saya tidak mahu lagi melihat dia menangis lagi. Biarlah dia ketawa dan tersenyum..saya impikan segala kebahagiaan buatnya.

Tamatlah sudah usaha saya membantu..yang terdaya saya buat kini hanya doa dan terus berdoa. Hanya allah yang maha mengetahui betapa celarunya perasaan saya..hanya allah yang tahu betapa saya ingin bersama..di sampingnya menghadapi segala dugaan dalam hidupnya..tetapi apakan daya..mustahil saya boleh berbuat begini selama-lamanya...tangannya harus saya lepaskan sedikit demi sedikit..dia semakin dewasa..

Akak..ibu doakan segala yang terbaik buat Akak. Ibu halalkan segala-galanya yang datangnya dari ibu buatmu yang dikasihi...ibu maafkan segala yang pernah mengguris hati...berjuanglah anakku..yang pastinya Akak bukan sendirian..kerana ...ibu senantiasa berada di sampingmu..berdoa dan terus berdoa disisimu...semoga allah memberi segala kemudahan buatmu anakku...insyaallah...

2 ulasan:

  1. gudluck kakak!!!buat betul2, nnt acik bg adiah..=)

    BalasPadam
  2. thanx chik..bagi pihak akak..k.long tak lena tido..subuh buta buka blog sebelum masuk waktu subuh...semoga dia berjaya....sama-samalah kita doakan..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...