Isnin, 30 November 2009

MABUK LAUT....


HISH...
ari ni entry gambar sendiri..
sebab dah mabuk laut dari tengahari tadi..
terkena badi..
anak jawap soalan exam tak jadi-jadi..
Saya jadi mabuk..sangat-sangat mabuk bila Akak menelefon paper 2 biologi susah.sekerat boleh jawap sekerat tidak..eh eh eh ...dia ingat pantun dua kerat ke?????? Masa tu saya ada kelas..jadi down..nada pun semakin rendah ..sedangkan sebelum tu macam harimau mengaum kerana teori perucapan umum..kena tunjuk cara berucap yang baik dan berkesan..ai cewah...betul lah tu...
Sudah berapa paper berlalu..semuanya serba tidak pasti baginya buat saya semakin down dari sehari ke sehari...namun tak pernah berputus asa berdoa dan berdoa buatnya..macam saya kata saya tidak boleh bantu dia lagi..saya serahkan segalanya di tangan Allah. Saya harus bersedia mentally nanti bila keputusan peperiksaan diumumkan..hem....
Petang tadi..saya yang kemabukan ke kedai gunting rambut bersama Sipau...potong rambut sampai jadi tomboy..Sipau pun sama..saya stress dan kononnya nak bagi release..alih-alih..rambut tak menjadi...tension tambah lebih..kahkahkah..padan muka aku! Bagaimana lagi nak menghibur hati ni..jadi tadi booking notebook ..tulis entry ni..mana tau lega sedikit.
Alhamdulillah ..aku boleh jugak terkekeh gelak buka entry muchroom...betul..memang berbaloi buka blog sendiri ..insyaallah kalau virus tak makan ..kerana lipas tak terkunyah notebook ni..kalau ada rezeki sampai ke tua duduk di kerusi malas sambil meriba notebook ni buka cerita lama..masa saya berusia setengah abad baru mula menulis..ye lah..dah lambat.tapi tulis la jugak..
banyak kenangan manis terukir..
banyak kisah pahit terpahat..
segala-galanya di sini..
cucu sure bangga..
desas desus bakal berbunyi...
opah kami terer hampa tau tak..sejak dulu dah buka blog..hehehehe..
rupenya....
emak kami dulu kurus meleding..
emak kami dulu tembam macam pau..
emak kami dulu sebijik rupa opah kami..
ayah kami dulu hish..hensem ooooo... tapi hitam berdengut
dan paling best didengar..
atok kami dari dulu sampai sekarang hem..selamber badak..
kuang-kuang..
jangan marah ....
Hari ini juga..saya tengok dalam cermin..selain rambut dah kontot..pipi saya dah membulat dan lengan jadi lengan popeye.hidung jadi jambu air...saya tambah gemuk kerana makan dan asyik makan..tension..rasa perut dah berlipat..spare tyre dua tiga ketul..alamak..macam mana nak kuruskan badan ni.
Serba tak kena hari ini..jadi panas punggung je tiba-tiba ....dah makan mula nak membute..saya betul-betul mabuk laut.......

3 ulasan:

  1. yg pnting, dh tua nnt masih ade bnde yg boleh dikenang kak long. lmbt ke cepat ke start tulis blog x kesah la. sekadar rekod hari2. dh tua nnt, leh bace. nnt baru la cucu boleh kate, eh rock jugak nenek aku, rambut tomboy! hehehehehe.

    (",)

    BalasPadam
  2. cucu leh kate mcm2 kat opah dia..tomboy..rockers..blues..ish..ish..malu lak. release banyak sebenarnya boleh mencatat ni..jom..kite perjuangkan prinsip hidup kite melalui blog ni..hehehe..opah diana! pelik bunyinya tu..

    BalasPadam
  3. opah diana??? hahahahahahhaa..

    nnt cucu sy pggil sy nanny na! hahahaha.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...