Ahad, 23 Mei 2010

DEKAT SERASA JAUH


Tersentuh hati baca blog Ummi beberapa minit yang lalu...terasa menyelinap ke segala pelusuk dan ruang sanubari aku..anaknya dah mendaftar masuk ke UIA mengikuti kursus Asasi Kejuruteraan. Aku doakan semoga berjaya.

Aku renung-renung dalam diri sendiri...Ummi dah ada dua anak yang berjauhan darinya..aku..tiga..dan Akak dah kembali ke pangkuan..namun dekat serasa jauh...entah kenapa aku terasa sangat hari ini. Mungkin Akak tidak jengok muka kat cubic hari ni kot ..minggu lepas..tiap-tiap hari dia jengokkan muka. Rasa kehilangan pulak...tak nampak senyuman dia hari ni...

Aku tengah mengadap laptop ni..rasa airmata nak luruh sahaja...aku sebenarnya sangat takut...mengalahkan Akak. Takut...mempertaruhkan harapan...kerana aku sendiri tak dapat mengagak setakat mana kemampuannya menghadapi pelajaran di sini..setakat mana dia boleh bersaing dengan pelajar-pelajar lain...hem..entahlah..macam-macam aku fikir setiap hari... sampai termimpi-mimpi.

Jumaat lepas kami dah shopping buku rujukan ..bolehlah nak ganti bantal kalau bantal tak de...hahaha....kami sama-sama pilih dan aku bincang dan sembang pulak dengan tuan punya kedai secara terperinci kandungan buku ... pro dan kontra pilihan buku-buku tu. Macam aku yang nak study...sampai hari ini aku terbayang ion negatif yang berwarna hijau dalam buku chemy tuh...hehehe..hem...seronok pulak rasanya.

Apapun...aku terasa semakin hari hati aku semakin dekat dengan Akak...dia pun semakin hari semakin manja...asyik..mama! ...sana sini (memang anak-anak aku ada masa panggil mama ada masa panggil ibu).... Cuma bak aku kata tadi... hati aku semakin hari semakin dekat dengannya..tapi terpaksa pulak berasingan tempat tinggal...dekat serasa jauh je lah..huhuhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...