Jumaat, 14 Mei 2010

TERIMA KASIH DAUN KELADI...


Malam ini hampir tamatlah ombak dan badai yang melanda kerjaya aku sebagai seorang pensyarah DG48..kerana apa aku masukkan DG tu..kerana orang begini tidak boleh dibiarkan 'goyang kaki'...kerana kalau kami 'goyang kaki'... mahu kot bergegar bangunan pentadbiran kolej...kihkihkih...

Apapun aku bersyukur sesangat kerana malam ini adalah malam kemuncak LDK dan taklimat pelajar baru...Forum alumni...dan aku tumpang berbangga melihat empat anak murid aku telah berjaya dalam kerjaya mereka...Syazwan dah jadi PTD...Shahir dah bergelar doktor...Fatni dah dipanggil pensyarah dan Ayu hampir mengenggam segulung ijazah bernama Phd...alhamdulillah...meremang bulu roma aku mendengar mereka petah berbicara...yang aku ajar sedikit sahaja...tetapi nah...berganda-ganda ilmu yang mereka ada dan kutip rupanya sepanjang perjalanan hidup ini. Tepuk sorak pelajar-pelajar itu sama-sama menaikkan semangat aku untuk terus berjuang mendidik rupanya..dan dalam diam aku menanam tekad untuk terus menabur ilmu yang ada...terima kasih aku rakamkan di sini buat anak-anak didikku itu yang sudi berkorban..ambil cuti dan hadir ke sini. Terima kasih daun keladi. Yang dikesali..aku terlupa untuk bergambar dengan mereka kerana kegembiraan yang terlampau..ish...nanti aku minta unit dokumentasi send gambar mereka ..bolehlah anda tengok..

Akak telah pun bergelar pelajar matrikulasi sekarang. Tak tahu lah macamana nanti. Tadi dia call kata tengah minum...aku tanya ..dia catat tak apa yang abang dan kakak tu kata tadi? Dia boleh jawab..tak catat pun sebab tulisan akak tak elok...alahai...ilmu yang ada tak sebanyak mana...mencari yang baru tidak pernah mahu..entahlah..hilang upaya dan aku sedikit kecewa...apapun...aku hanya mampu berdoa untuknya...semoga sikapnya kelak berubah...

Aku terpaksa berhenti di sini..mata aku dah tak boleh nak celik lagi..ngantuk..kaki pun bengkak..ke hulu ke hilir seminggu ni...esok majlis ikrar pulak..terpaksa amik Angah pulang dari asrama lagi..tak tau mana nak cekau dulu...doakan aku semoga sihat dan tabah menerima apa jua dugaan yang mendatang..zzzzzzz...fewwwwwww.....jom tido..esok keje daaa....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...