Rabu, 5 Mei 2010

~PENANTIAN~

Bulan yang setia menemani malam

Beberapa hari kebelakangan ini aku asyik meronda shopping dengan Akak. Konon nak cari ganti kasut aku yang dah lusuh..ye lah..sesi pun bersilih ganti...kasut aku tak ganti-ganti. Teruk benar rupanya...celepak celepuk bila berjalan...namun macam biasalah..orang pompuan ni..lain dicari..lain yang jumpa..akhirnya kami beli 3 helai blouse..hehehe. Mother n daughter sama je..tak makan saman.

Sambil drive dengar lagu berkumandang..Hot FM..aku kan suka muzik..aku bukan tak sedar muzik dan lagu ni sebenarnya bukanlah elok sangat didengar dari sudut agama..hanya akan membawa rasa gundah dan kesedihan kerana irama dan liriknya yang kebanyakannya merayu..mau meroyan silap-silap haribulan..ade ke hah??? Tapi dah tabiat aku sejak remaja...suka dengar lagu dan amati liriknya..aku kan sasterawan...sampailah ke gerbang warga emas ni..dengar lagu dan aku dok kaji liriknya..kekadang pening kepala..fikir..depa ni nak sampaikan maksud ape sebenarnya.

Hot FM kala ni suka putar lagu dulu-dulu..lagu Siti - Jerat Percintaan..buat aku teringat masa aku mengandung Sipau..ya Allah..tiap-tiap hari aku dok tengok video clips Siti...tapi anak aku tu tak de iras Siti pun. Aku selalu baring dengan Deeha dan tengok...Deeha kan baik..dapat botol susu dia adap TV je..tak bunyi pun mulut dia tuh..baru sekarang ok sikit....

Pagi tadi tetiba pop up dari kepala aku kisah di SMIP 83 dulu...kami semua suka sangat lagu Penantian ni...bila dengar..teringat semasa tunggu result..penantian paling mengerikan dan menyiksakan. Masuk U pulak..aku ehemm...tunggu surat setiap hari macam ape lagi..hahaha...syyyy...Sepanjang hari ini aku teringat kat lagu ni..aku download kul 7.00 tadi...aku amati liriknya sekali lagi...sangat sesuai dengan situasi hidup aku sekarang..leh baca di bawah ni...dan kalau minat nak dengar layarilah 4 shared.com ...zubir ali .Penantian mp3.

berapa lama mesti kunanti
sinar cahaya matamu
gemerlap bagai bintang
menghiasi malam
malam yang menutup diriku

berapa lama perlu kutunggu
lontaran suara dari bibirmu
memecah hening taman
taman syurgawi
pada sebuah hati yang sepi

penantian suatu siksa
yang tidak tertanggung
oleh tubuhku yang kering dan layu

kepastian suatu penawar
dalam suka dan duka
yang meniti hidupku

Sekarang nih ..dalam usia begini ...rupanya aku ditakdirkan masih menanti sesuatu..sesuatu yang aku pun tak tahu bila akan menjadi kenyataan...hah!...debaran terasa di dada...berapa lama perlu kutunggu...dan aku semakin letih menanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...