Ahad, 16 Mei 2010

SI KEMBANG HARI GURU...


Hahaha..biarlah aku ketawa dulu sebelum terus menulis..tajuk agak pelik..tapi tak pe lah..aku suka tajuk ni.
Sebenarnya bunga orkid aku ni dah bertahun-tahun aku bela. Tetapi macam aku kata hari tu..pokok bunga aku ni je yang sayang kat aku..aku kerap mengabaikan..harapkan hati je sayang..tapi jarang dibelai. Semakin hari semakin banyak kerja yang perlu dibereskan sampai aku ni kepenatan sesangat. Nak buat entry baru pun kusut....tak de idea...atau..'taraaaaa'...aku dah tak banyak bermain perasaan barangkali...alhamdulillah..kalau betul gitu.
Mungkin dah banyak hari berputik dan berbunga..ye lah..logiknya kena berputik dulu..baru kembang jadi bunga..tapi mungkin dek warnanya sama dengan daun ..baru kelmarin aku perasan..ish..ish..ish.. Pagi tadi kuncup tapi kembang semula bila matahari menyinar..hehehe..macam semalu pulak. Tadi semasa membelek foto dalam handset..aku terkenang hari ini Hari Guru..bunga ni seolah-olah meraikan hari guru 2010 la pulak..jadi aku pun panggil dia Si Kembang Hari Guru.
Seperti biasa sempena Hari Guru ...sejak awal subuh hingga ke jam 4.00 petang tadi masuk sms daripada anak-anak murid aku. Ada yang aku ingat..ada yang bernama tapi aku tak ingat rupa..dan ada yang no phone sahaja..apapun ..terima kasih bebanyak aku ucapkan buat mereka kerana ingatan tulus ikhlas itu. Itu tandanya masih ada yang sayang dan aku turut mendoakan kesejahteraan dan kejayaan mereka... dan semoga mereka tabah menghadapi segala cabaran dan rintangan sepanjang perjalanan hidup ini...insyaallah..
Aku nak catat kata-kata adik bongsuku yang juga seorang guru di sini..dia buat sendiri ke.. ciplak ke taklah ketahuan olehku..hehehe.
Orang kata nak jadi CIKGU kena pandai CAKAP, sebab pandai cakap, kita pandai CERITA. Bila budak degil kite pandai BERLETER. Yang paling BEST, ada masa terluang, kita suka GOSIP..tu yang best tu...hehehe..Selamat Hari Guru.
Wei..tak baik GOSIP selalu tau..dosa tuh...hakhakhak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...