Isnin, 20 Julai 2009

HARRY POTTER...


Sebenarnya saya baru pulang dari menonton filem Harry Potter and The Half Blood Prince. Anak-anak terutama Angah teringin sangat nak pergi tengok. Saya turutkan saja...kesian kerana saya tahu dia pun tension di rumah kerana saya habiskan masa di pejabat dari jam 8.30 pagi hingga jam 5.00 petang. Mengorek dan mencari pelbagai dokumen bukti untuk PTK. Surat sebenar sudah sampai dan diserahkan kepada kami petang tadi...getarnya menyentap sanubari...
Along terkekeh ketawakan saya..sempat lagi jam 12.23 malam dok buka blog. Saya memberi alasan dah seharian suntuk tidak jengok blog tak sah.
Tadi sebelum masuk ke panggung wayang saya berpesan kepada anak-anak..kejutkan ibu bila dah habis..ye lah tayangan jam 9.00 malam. Tak ke mengantuk dan saya tak rehat seminit pun hari ini. Tetapi disebabkan kesan bunyi dan aksi sangat-sangat menarik dan canggih membuat mata tak berkelip menonton. Apapun Harry Potter tetap Harry Potter ..open ending...tunggu sambungan...geram juga...Sampai di rumah saya tak rasa mengantuk pun...Along mengaji quran dalam bilik...ibunya tulis blog...kan ke terbalik tu...hehehe
Sambil ketawa Along beri amaran...ibu siapkan kerja dulu baru buka blog...saya turut ketawa. Rasa terhibur bila anak-anak di rumah. Alang dah balik...tinggal dua orang tu...esok kena hantar balik. Rasa baru semalam mereka di rumah..alahai.

Kerja di depan mata sangat banyak. Tak tercapai dek tangan rasanya...bila terlintas difikiran..degup jantung terasa sedikit kencang...macamana waktu present nanti...boleh pengsan kot. Doa saya..allah permudahkan laluan untuk saya...cekalkan hati saya menghadapi dugaan ini... kerana saya percaya allah tidak akan menguji di luar kemampuan hambanya...insyaallah. Selamat malam...have a sweet dream...(mimpikan 'Harry Potter' tolong siapkan assignment saya dengan tongkat saktinya...huhuhu)

2 ulasan:

  1. relax mem....kita serupa....jgn risau sgt nanti tek leh tgok u senyum.

    BalasPadam
  2. boleh...senyum tawar je la..tiada manisnya..kehkehkeh..buntu ni

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...