Sabtu, 18 Julai 2009

KOSONG...


Masa dirasakan merayap sahaja berlalunya kelmarin. Walaupun kerja banyak yang perlu diselesaikan..rutin mingguan yang tak pernah habis...tapi terasakan masa bergerak perlahan. Terlalu....

Kelmarin ada berita gempar...soalan PTK di fax oleh rakan sekerja Ketua Jabatan kami Pn.Hajar. Saya , Pn.Hajar dan Saodah ke pejabat petang kelmarin...bantu fotostat untuk 27 orang yang akan berkursus. Surat belum sampai lagi...tapi dah confirm kami semua akan pergi. Hem...letih saya fikirkan..saya bantu buatkan fotokopi tapi tak berminat untuk melihat soalan sehinggalah pagi tadi..minta hubby ambilkan dari atas dashboard kereta...alangkah...terabainya. Tarikh pemergian tidak sampai sebulan pun lagi. Pelbagai dokumen perlu disediakan..tidak termasuk untuk presentation.

Petang kelmarin saya ajak anak-anak pergi shopping...dengan harapan perasaan saya sedikit terubat...saya beli handbag..dan kasut. Handbag saya putih sekarang ni...tidak sesuai untuk PTK...tidak mengikut ethics...begitu juga kasut...kena beli pump shoes...saya tidak suka pakai pump shoes...terpaksalah juga. (Syy..pagi tadi saya masak nasi lemak pakai kasut..practice..fikirlah sendiri..betul ke tak betul saya ni...)Semua dalam keadaan terpaksa...kena beli ladies slack sehelai...ye lah...saya ke sana ke mari dengan jeans...mendera perasaan sungguh...Namun perasaan sepi dan kehilangan saya masih tidak dapat ditimbus.

Saya memandu dengan perasaan yang sangat kosong. Hati nak marah je...sampai tersesat jalan... Seperti biasa si bongsu buat perangai...saya cubit lengan dia..geram. Malam tadi dengan rasa kesal saya ciumi dia dan pohon kemaafan..dan pagi ini dia cium saya dan pohon kemaafan kembali. Terharu jua...

Saya tak tahu macamana nak lalui beberapa hari yang terdekat ni...Perut saya mulai sakit..kepala rasa ringan dan tidur pun mulai kacau. Terasa melayang je..malam tadi jam 1.00 pagi terjaga...ingatkan saya di hospital dah...terhoyong hayang bangun kerana belum sembahyang isyak lagi. Saya sambung sembahyang malam dalam kegelapan malam. Sengaja padamkan lampu dan ada sedikit cahaya dari luar bilik. Perasaan saya bercampur baur...sedih..cemas dan tak tahu apa yang patut saya capai dahulu...airmata tak dapat ditahan lagi...yang mampu saya pohon adalah...ampunilah dosa-dosaku dan permudahkanlah urusanku yang allah....kepada siapa lagi untuk mengadu...derita ini harus dirintis sendirian....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...