Ahad, 21 Mac 2010

KEBENARAN...


Saya terjaga hampir jam 6.00 pagi..terasa sakit urat dan nadi...mungkin kerana perjalanan jauh atau mungkin terlalu banyak perkara bersarang dalam kepala...terutama soal Akak yang akan melanjutkan pelajaran.

Saya sudah puas melayari internet bersama Akak. Sudah puas memberi suggestion apa yang terbaik..sudah puas berfikir dan serasa semakin mual perut ni. Saya tidak boleh berada dalam keadaan stress begini. Ada orang kata..jangan fikir sangat..biarlah dia buat pilihan sendiri..tetapi kalau tersilap pilih yang susahnya balik kepada saya juga..seperti keputusannya mahu masuk SBP dulu..akhirnya mengikat dan menjerut dirinya dan saya terheret sama...Saya sudah sepatutnya berhenti mengadu hal kepada orang lain kerana orang lain pun saya fikir sudah jemu mendengar dan semakin malas melayan..saya harus selesaikan masalah ini dengan cara sendiri walaupun mungkin cara saya berfikir agak konservatif...

Kelmarin Saira sempat hubungi saya...things getting better saya harap. Cuma yang saya sempat quote adalah usahanya untuk melupakan. Dia dah padamkan semua gambar dan kenangan Husaini yang ada tersimpan. Suara agak serak...lepas menangis barangkali..tetapi saya fikir semangatnya semakin kuat menghadapi dugaan. Saya pun tak banyak menasihati...kerana fikiran saya pun celaru...cuma yang menyentuh hati saya akan kata-katanya di akhir perbualan...Ida...aku boleh menipu semua orang di dunia tentang perasaan aku ni... tetapi aku tak boleh menipu diriku sendiri sehingga ke akhir hayat ...benar..sesungguhnya itu adalah kenyataan tanpa penafian...hemmmmmm...saya menarik nafas panjang yang amat dalam sedalam lautan perasaan Saira yang tidak terselamkan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...