Sabtu, 6 Mac 2010

TUTTTTTT....

Petang ini saya ke Jitra melawat Deeha...berseorangan...Pipa dan Akak terpaksa temani mak..suami ke Johor..golfing..saya tidak terdaya nak bawa mak bersama. Kelmarin melawat Angah..Nuoi adik bongsu suami ada temankan. Lagi pun bimbang mak tak larat tunggu lama-lama menyembang. Cuaca pun panasnya terlalu. Sakit dan perit menjamah kulit.

Drive berseorangan memang membosankan. Entah mengapa hari ini perasaan agak terbalik. Rasa sedikit release..drive secara santai..sambil fikiran melayang...banyak benda yang terbuku di hati. Kuatkan volume radio dan bernyanyi sendiri...helain demi helaian masalah yang datang dan pergi saya semak kembali. Mencanai rasa selagi peluang masih ada..selagi masih bernyawa...

Sekarang dah jam 7.12 malam. Rasa sakit mula menyerang berdikit-dikit. Aduhai...hampir setiap malam saya demam..firasat yang sangat tidak menyedapkan hati. Ke klinik katanya tak ada apa..mungkin rehidrate je..tapi rasanya berbotol-botol saya minum air kosong. Mungkin perlu ke hospital kot..esok..kalau ada kesempatan.

Kebimbangan menjengah sekali lagi..result SPM akan keluar mungkin hujung minggu ini. Akak nampak relax sahaja. Katanya..ibu nak risau apa. Allah dah tentukan semuanya..dulu masa UPSR Akak ingat Akak dapat 5A tapi dapat 4A je. Masa PMR dulu Akak tak sangka Akak dapat 8A tapi Akak dapat. Risau pun buat pe...hehehe. Saya menyampuk..jadi Akak agaklah habis ok pun Akak dapat berapa?. Hahahahha..dia ketawa besar..Akak rasa macam nak dapat..tutttttttt....tapi yang peliknya tak tau kat mana nak dapat A tu..Ai..senangnya dia cakap. Kata boleh nak dapat tapi kat mana nak dapat pulak...hei..perut saya mula sakit mengenangkan. Berkali-kali pulak dia dan Pipa menyakat saya dan mengingatkan supaya tak perlu pergi tengok result..biar dia dan ayahnya sahaja yang pergi...takut berjuraian airmata saya menangis tanpa henti..pengalaman mereka melihat saya menangis semasa tengok result Angah jadi bahan ketawa ..hish..memang dia orang ni suka menyakat...saya nak pergi jugak!

Saya cuma mampu berdoa dari dahulu sehingga kini...tanpa mengharapkan suatu keajaiban akan berlaku. Sekadar harapan ...resultnya mampu membolehkannya melanjutkan pelajaran di mana-mana...sudah memadai . Saya faham dan tahu setakat mana keupayaan dan kebolehannya..saya redha insyaallah...Hurmmm...detik semakin hampir...rasanya seolah nafas menjadi semakin pendek ...dan demamku semakin menyelinap keseluruh urat dan nadi...ya Allah tenangkanlah hatiku...wei Saira...ok kot hari ini..tak kirim berita pun!

2 ulasan:

  1. gudluck my dear nurul ain nabilah!!you go girl!! pape, gtau achik k..hehe..=p doa byk2..

    BalasPadam
  2. wei..dia tak pape..relax je..ibu dia macam nak pengsan dah nih...hehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...