Rabu, 17 Mac 2010

'MEREKA'...

Saya terlupa jam berapa kami sampai. Tapi dah rehat agak lama. Anak-anak seronok..Pipa terutamanya..melompat..menari dan ketawa terkekeh-kekeh..siap menari sakan lagi...Angah asyik memeluk Pipa ..kelihatan geram sangat dengan adiknya yang gebu itu..dipeluk dan digigit manja. pipa menjerit pekik...saya tumpang ketawa.

Perjalanan yang panjang dan meletihkan..tak kisahlah..janji dapat keluar dari rumah yang dirasakan semakin hari semakin menjadi penjara buat kami. Tak dapat nak ke mana. Balik kerja dah lewat petang..masak..makan..lipat kain...rutin yang tak habis-habis...sangat menjemukan,

Saira sms dalam perjalanan tadi...dia kata keadaan semakin ok. Dia hantar fotonya yang terkini. Nampak cengkung dan tak bermaya. Rambutnya pun semakin panjang ..anyway nampak semakin cute pulak..hehehehe..sorry Saira..aku melawak je... Dalam mengucap kata ok..dari kata-katanya saya tahu masih ada sedikit lagi pendaman perasaan yang tersimpan jauh dilubuk hatinya. Menurutnya..apapun yang Husaini buat dia masih sayangkan Husaini seperti dulu..dia doakan Husaini terus sihat dan bahagia. Saya termenung sepanjang jalan memikirkan selama mana dia mampu menahan perasaan..menelan pil anti stress tu...hish..

Saya tak dapat menahan airmata...Rupanya dalam dunia ini masih ada insan yang terus-terusan memaafkan insan lain yang telah merobek hatinya sehingga berkecai dan berderai. Kalau saya..entahlah..terbalik bumi ni kotnya. Wei..sejuknya...nak demam lagi kot nih...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...