Rabu, 17 Mac 2010

MENCARI KESEMPURNAAN...


Malam ni saya tidak boleh tidur dengan lena. Macam-macam perkara bersarang dalam kepala. Terjaga 3 kali dan rasa denyutan jantung kuat menendang dada. Pagi ini bangun dengan rasa yang sangat lesu.

Setelah solat subuh dan mengemas bilik saya terus mengadap laptop ini. Tak boleh jadi nih..kena luahkan apa yang dirasa...kerana kalau terus terpendam bagai sekam menyimpan bara api..Teringat kat api..malam tadi saya bermimpi kebakaran besar di sawah yang penuh air..ada air tapi terbakar..hem..macam dicurakhan minyak di atas air tu..letihnya saya berlari ke sana dan ke mari menyelamatkan diri...hemmmmmm...

Seminggu ni saya terpaksa berkejar ke sana ke mari..ambil Deeha tuisyen..ke hospital pula untuk check up dan hujung minggu lepas pun letih mengurusi rumah kerana suami tiada..ke kl...Apatah kepala terus berbisik dan berfikir tentang Akak..entah ke mana patut saya halakan dia. Ke matrik ke atau buat diploma sahaja. Kedua-duanya ada pro dan kontra.

Hampir setiap hari kami berdua ambil sedikit masa dok study kursus yang ada. Akak mahu keluar dari kotak kebiasaan. Tidak mahu terus dalam kotak pengurusan dan akauntansi..katanya turun temurun dok belajar dan mengajar benda yang sama sahaja..boring...mahu ambil bio..saya fahami niatnya tetapi saya bimbang dia tidak mampu mengharungi dugaannya nanti. Semakin hari semakin letih memikirkan jalan yang paling sempurna buatnya.

Setelah mengharungi pelbagai masalah..onak dan duri ..bermula dari diri sendiri sehinggalah kepada pemasalahan Akak saya semakin sedar bahawa bukan mudah untuk mencari kesempurnaan. Sebagai manusia itulah yang kita harapkan..tetapi sehingga kini masih belum diketemukan. Benarlah bahawa yang kesempurnaan itu hanya milik Allah dan kita sebagai manusia perlu redha dengan segala kekurangan yang ada...

The good news is ...hari ini kami akan bercuti ke Kelantan..semoga sedikit kegembiraan akan tercalit dalam diari hidup saya..doakan ye..ameen...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...