Isnin, 12 Oktober 2009

APA NAK JADI?

Hari ini nak tulis pendek je...perihal non stick pan saya terbakar pagi tadi. Saya goreng telur dengan sedikit minyak ..nak makan dengan roti dan 1 mug susu. Selamat telur di goreng saya masukkan dalam piring..ambil dua keping roti dan semug susu bawa ke depan tv..teman pipa sarapan. Sambil makan saya terdengar bunyi percikan semakin lama semakin kuat.
Air pili tak tutup ke?..intai kat dapur..nah..asap penuh dengan pan dah terbakar..tak tahu nak buat ape. Saya terpaku lama jugak. Tekad padamkan api gas...tapi api dari pan terus menjulang..asap dah memenuhi ruang dapur..Saya tekad jugak angkat dan bawa pan ke singki...alhamdulillah..perlahan-lahan api mulai padam. Pan tu saya buang..rentung mak oiii....
Semasa menggoreng saya asyik teringatkan angah ada paper math dan sej hari ini...sampai lupa nak padamkan api dapur...hem...saya semakin pelupa sekarang...pipa ketawakan saya dalam mengah menyedut asap tebal dalam rumah..ibu...ibu..ape nak jadi ni!!!!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...