Rabu, 7 Oktober 2009

PMR..

Hari ini 7 Oktober 2009..anakku yang dikasihi Haziq akan mulai menduduki peperiksaan PMR. Getarnya menusuk ke dalam jiwaku yang semakin hari semakin kecil rasanya. Malam tadi agak sukar melelapkan mata kerana asyik memikirkan dirinya..bersediakah belum...

Saya pasrah kepada ketentuannya. Ini adalah duri kehidupan yang mahu tak mahu terpaksa saya tempuhi jua demi masa depan masa depan anak-anak yang sangat saya kasihi. Hampir sebulan ini saya bekalkan bacaan surah yasin dan solat hajat jika terdaya..kerana saya tidak berupaya membantu dari sudut yang lain. Sementelah anak-anak jauh di mata ketiga-tiganya..cuma saya bermohon dan bermohon allah memelihara dan melindungi mereka dari segala kesulitan.

Hari ini paper BM dan PI. Haziq sedikit bermasalah dan ini adalah paper criticalnya..hehehe..kesian anakku itu..sejak UPSR hingga kini...masalah dengan bahasa Melayu..pelik juga. Nak menunggu tamatnya 5 hari peperiksaan tentu terasa begitu panjang ditambah break 2 hari dah jadi 7 hari...hish..menyiksakan. Lepas ni Along pulak... bermula SPM 18 Nov...itu lagi masalah...kayu pengukur masa depannya..

Seperti biasa saya cuma mampu berdoa dan berdoa semoga allah mempermudahkan segalanya untuk mereka..itulah yang mampu dilakukan oleh seorang ibu ...semoga kedua-duanya berjaya mencapai mercu kejayaan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...