Ahad, 11 Oktober 2009

FACEBOOK...

Pukul 11.34 malam dah ni. Tetapi masih tak dapat lelapkan mata. Bawa ke tempat tidur notebook ni. Pipa pun nampak gelisah. Asmanya masih belum lega. Saya pun dah telan lima jenis ubat...tak tahu jadi apa dalam perut, hanya allah yang tahu. Hari ini mc. Harap Pipa ok esok..saya terpaksa pergi kerja juga. Terdaya tidak..apapun kelas dah tak ada..exam.
Hubby ke Pendang mengawasi exam dan tidur di sana sedangkan dia sebenarnya mampu berulang..Saya sedikit kesal. Setiap malam saya terpaksa mengurusi pipa ke tuisyen...dalam keadaan sekarang..tentu saya tak terdaya..terpaksa dayakan juga..
Sepanjang hari ini saya terbaring..sesekali terlelap..nak buat kerja rumah tak terdaya. Cuma mampu renehkan sup ayam dan goreng telur untuk makan tengahari. Ke klinik pun drive sendiri dalam pening lalat. Tetapi ini bukan di luar kebiasaan. Selalunya..saya carilah ubat untuk ubatkan diri sendiri..untuk kesinambungan hidup..demi anak-anak yang sangat-sangat saya kasihi. I'm a superwomen ...yang nak expired dah ni...hohohoho
Hati berasa sangat kosong...senantiasa membelek skrin handset...membuka lipatan kenangan dari koleksi foto di dalam. Sesekali saya tersenyum..sesekali sedikit serius dan selalunya airmata bergenangan. Ada gambar sendiri..gambar famili saya dan orang lain..buat seribu macam perasaan menyerbu masuk ke ruang sanubari saya..membuat saya rasa perit dan terus perit.
Kekadang terfikir...sampai bila saya akan hidup begini..mungkin saya perlu berhijrah ke dunia lain supaya saya boleh keluar dari lubang yang gelap, sejuk dan menyakitkan ini...cuma nak ke mana ye? Ke utarid panas sangat..ke pluto..sejuk sangat kot..ke mana???
Buka facebook..nak main-main ...terjumpa nama tiga orang yang rasanya saya kenali. Wajah tulus dan mulus... buat saya semakin sedar...saya ni nak jadi ape??? Gambar siapa? Jeng..jeng..jeng..biarlah saya seorang sahaja yang tahu...sesungguhnya allah itu maha besar... kembalikanlah daku ke pangkal jalan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...