Rabu, 14 Oktober 2009

LIDAH JIN...

Cewah...menonggeng tanam pokok lidah jin tu mek oii...hari ni saya , Yati, Mek Ros, Razak dan Lan serta pembantunya buat projek tanam pokok dan tanam batu..hehehe...batu pun kami tanam..jangan tak tau...
Dalam badan melayang-layang pagi tadi turun juga. Ye lah dok memerap kat cubic pun tak buat kerja jugak. Tak berapa nak boleh fikir sekarang...nampak pokok hijau...sihat sikit rasanya..ubat ..stop dulu...sampai bengang telinga..macam-macam dos masuk perut ni. Panas pagi..udara segar ..dalam gelak ketawa kami berpayungan..bagi arahan. Lan n the geng tolong tanam...kami kan bos..Lan panggil kami berdua ngan Yati 'pengarah'. Tapi kami berdua tak pernah kecik hati...Lan tu baik orangnya dan sabar dengan kerenah kami. Apa sahaja diarah..cepat aje siap.
Petang tadi saya dan Yati pergi survey bunga untuk bilik mesyuarat pulak..jumpa yang berkenan..tapi kena tunggu kelulusan esok..singgah pulak di kedai jati..cari guri tapi tiada . Saya agak hampa jugak..Sesampai ke kolej...tengok Razak sambung kerja terbengkalai tadi kerana panas tengahari. Saya bantu susun semula pokok yang tersasar lokasi tanamannya...masih tak puas hati...esok kami janji sambung lagi.
Hem...dalam tak larat ni saya berlagak sihat. Tetapi nak tunggu sihat tak sihat-sihat. Sibukkan diri adalah terapi yang baik buat saya. Lupakan itu semua..tengok pepohon hijau..batu lombong besar yang disusun kreatif membuat saya rasa lega dan seronok. Terfikir sesekali..saya mungkin perlu buat part time di nursery tanaman...mungkin saya boleh sihat..boleh mencurahkan isi hati kepada pepohon yang tentunya saban hari bertasbih..tulus mendoakan saya...hem..semoga esok lebih menggembirakan saya...lidah jin...esok kita jumpe lagi ye...yeah!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...